חדשות בארץ

דרמה: הנאשם המרכזי בפרשת דומא חזר בו מכוונתו להעיד

חרף ההבהרה כי למהלך זה השפעות משפטיות בלתי-הפיכות, הודיע הנאשם המרכזי ברצח משפחת דוואבשה כי הוא חוזר בו מהכוונה להעיד. קרובי משפחתו: "כעת הגיע השלב שבו ההגנה תספר לבית המשפט ולציבור בישראל מה באמת קרה בדומא. עמירם זכאי, נוכיח את חפותו"

בית משפחת דוואבשה (צילום: פלאש 90)בית משפחת דוואבשה (צילום: פלאש 90)
אא

עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015, הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא חוזר בו מכוונתו להעיד.

לפי ההודעה, שהועברה לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי פרקליטו, הסיבה לכך נובעת מרצונו לבטא את "תחושת העוול", שעברה עליו, לטענתו, בהליכים שקדמו למשפט. למרות שהובהר לו כי מהלך זה עשוי לחזק את קו התביעה, בן אוליאל בחר לעשות כן. "ההחלטה היא ביטוי לתחושת העוול שנעשה לו ב'משפט הזוטא', כשבית המשפט פסל חלק מההודאות שלו בלבד, למרות שהן הוצאו בעינויים שקדמו להן", אמר הבוקר פרקליטו של הנאשם, עו"ד אשר אוחיון מארגון חננו.

נזכיר כי לפני כשנה, בעת סיום ההליך המקדמי בבית המשפט, הודיעו השופפטים על פסילת שתי ההודאות של בן אוליאל, זאת לנוכח העובדה כי הן נגבו תחת עינויים. עם זאת, בית המשפט הכשיר את ההודאה השלישית, בה תיאר יחד עם החוקרים שחזור מלא של הרצח.

למרות שורת ההודאות, בן אוליאל ממשיך לטעון לחפותו, וקרוב משפחתו מסר הבוקר: "לאחר שכל הודאות הקטין נפסלו, לאחר שבית המשפט קבע כי בן אוליאל עונה ופסל חלק מאמירותיו, ולאחר שהפרקליטות חזרה בה מכתבי אישום נוספים בפרשה בעקבות החשיפה כי ההודאות הוצאו מהנאשמים תחת לחצים בלתי סבירים ובלתי חוקיים - כעת הגיע השלב שבו ההגנה תספר לבית המשפט ולציבור בישראל מה באמת קרה בדומא. עמירם זכאי, נוכיח את חפותו".

עו"ד יצחק בם, שמייצג גם הוא את בן אוליאל מטעם ארגון חננו, מסר כי צוות ההגנה חולק על ההחלטה לקבל חלק מן ההודאות, וכי לא יהא זה הוגן לדרוש מן הנאשם להתמודד עם ההודאות האלה, מאחר והן ניתנו "שלא מרצון אלא מפחד העינויים, על דוכן העדים".

חמותו של הנאשם העידה: "אני יודעת שעמירם לא קשור לכל אירוע טרור. שב"כ יכול לטעות, אני יודעת שהוא טועה. אני משוכנעת עד היום שהפיגוע בדומא בוצע על ידי ערבים".

אוריין בן אוליאל, רעייתו של הנאשם, חזרה על טענת האליבי של בעלה, וטענה כי באותו הלילה שבו נרצחו בני המשפחה, "גרנו אז במשאית, בחיים לא קרה שעמירם לא חזר בערב והשאיר אותי לבד בבית. אני זוכרת שנהיה מאוחר, ואמרתי לעצמי ויכול להיות שגם לעמירם שכבר השעה אחת ואני צריכה לישון".

"הלכנו לישון יחד כמו כל לילה. כשהתעוררתי בשעה 4:00 בבוקר לא ידעתי מה השעה, הסתכלתי בטלפון וחזרתי לנמנם. ב-5:00 בבוקר הערתי את עמירם כדי לצאת עם חברותיי למעיין, יצאתי מהבית ואמרתי לו 'תשמור על הילדה'. כל טענה שהוא היה יכול לצאת בלילה ולחזור היא ממש מופרכת. הדלת שלנו הייתה מאולתרת ומאוד חורקת, אין מצב שהיה יוצא ולא הייתי מתעוררת".

"עמירם היה בבית עם התינוקת, ב-7:00 חזרתי הביתה למשאית. עמירם היה בבית. בבוקר התארגנו בבית הכנות לשבת", טענה רעייתו.

כזכור, בחודש שעבר, חתמה הפרקליטות הסדר טיעון מול חשוד נוסף, אז קטין, שהואשם גם הוא במעשה. על פי הסדר הטיעון, שאושר בבית המשפט המחוזי בירושלים, תחת הסרת הסעיף המאשימו במעורבות בפרשת דומא, הקטין הודה והורשע במעורבות במעשי תג מחיר בארבעה פשעי שנאה אחרים. הוסדר כי הפרקליטות לא תבקש יותר מחמש שנות מאסר וחצי.

הסדר הטיעון יצא לפועל בעקבות פסילת בית המשפט את ההודאות שהוצאו מהקטין בעינויים חריגים. כתב האישום המקורי לא ייחס לקטין את מעשה הרצח של שלושת בני משפחת דוואבשה - ההורים סעד וריהאם והבן עלי – כי אם קשירת קשר לביצוע פשע עם הנאשם המרכזי, עמירם בן אוליאל, שהבוקר הודיע על כי הוא לא יעיד.

לפי ההסדר בין הצדדים, גם סעיפים אלה יימחקו מכתב האישום וכי ינוקה שמו מכל מעורבות באירוע בדומא. כאמור, לפי ההסכם, הפרקליטות לא תדרוש יותר מ-5 שנים מאסר, אך צפוי כי היא תדרוש את המרב שהיא יכולה ומשכך נערכים צוות פרקליטיו של הקטין להיאבק להבאת שחרורו האפשרי, זאת לאחר ריצוי מאסר של 3 שנים.

תגיות:עמירם בן אוליאלפרשת דומא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה