חדשות יהדות

נחת יהודית בבחריין: בכיר ממשל טראמפ בתפילת שחרית מרגשת

הוועידה הכלכלית בבחריין סיפקה הזדמנות לפתוח את שעריו של בית הכנסת הפועל בבירה מנאמה. בין המתפללים נצפה שגריר ארצות הברית, ג'ייסון גרינבלט. תפילת שחרית הסתיימה בשירת "עם ישראל חי"

מנאמה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)מנאמה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הוועידה הכלכלית שנפתחה אתמול (שלישי) במנאמה בירת בחריין סיפקה הבוקר רגעים של נחת יהודית. משתתפיה היהודים של הוועידה, ביניהם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של דונלד טראמפ למזרח התיכון, התאספו בבית הכנסת בעיר כדי להתפלל תפילת שחרית. לאחר התפילה, כשהם עטורים בתפילין וטליתותיהם עליהם, רקדו המתפללים מסביב לבימה בשירת "עם ישראל חי, עוד אבינו חי".

בחריין, שרוב תושביה שיעים, נשלטת על ידי משפחת המלוכה הסונית של בית ח'ליפה. בית המלוכה ידוע בסובלנותו ליהודים, ונציגים מטעם הקהילה שימשו כחברים בשורא, מועצת הפרלמנט של בחריין. אחת מחברות הקהילה, אשת העסקים הודא עזרא נונו, כיהנה החל מ- 2008 כשגרירת הממלכה בארצות הברית.

מקורות יהודיים ומוסלמיים תיעדו נוכחות יהודית בבחריין עוד בימי הביניים. בסוף המאה ה- 19 התיישבו בה יהודים שהגיעו מעיראק, איראן והודו. הם עסקו במסחר, בבנקאות ובמלאכה, ותרמו רבות לכלכלתה של בחריין. בשיאה מנתה הקהילה כ- 1,500 יהודים. בית הכנסת שהוקם במנאמה נחרב במהומות שפרצו בעקבות החלטת החלוקה של האו"ם בנובמבר 1947, שכללה את הקמתה של מדינה יהודית. הקהילה הידלדלה בהדרגה, וכיום היא מונה כ- 35 יהודים.

בית הכנסת הוקם מחדש ב- 1996. בשנת 2015 הגיע אליו המלך, חאמד בן עיסא, להדלקת נר חנוכה, וזכה על כך לחרפות מצד מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. חברי הקהילה המועטים מצליחים לארגן מניין אך ורק בחגים, כך שכינוס הוועידה אפשר באופן נדיר לערוך מניין בימות החול.

גרינבלט כתב לאחר התפילה בחשבון הטוויטר שלו: "הזדמנות מיוחדת להתפלל הבוקר עם מניין בבית הכנסת בבחריין. דרך מצוינת להתחיל את היום. שאלו אותי לְמה התפללתי – שני דברים: על המשפחה שלי, לה אני מתגעגע עמוקות מאוד, וכמובן לשלום. זו דוגמה לעתיד שכולנו יכולים לבנות יחד''.

תגיות:בית כנסתבחרייןג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה