חדשות בארץ

המגיש לעג לנתניהו בשידור חי – והושעה

דב גילהר, עובד תאגיד השידור הציבורי כאן, הושעה לאחר שלעג בשידור חי לראש הממשלה בנימין נתניהו. העיתונאי יעקב אחימאיר: "האם נוצרה מגמה להפוך את תוכניות החדשות לתוכניות סאטירה, עם חיקויים ובדיחות? האם מקצוע העיתונות הוא בראש מעיינינו, או מופע ליצנות וסאטירה?"

גילהר (צילום: משה שי, פלאש 90)גילהר (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

איש תאגיד השידור הישראלי "כאן", דב גילהר, הושעה בעקבות הלעג שהפגין בשידור חי כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דיווח אמש (שלישי) לראשונה רן בוקר ב- ynet.

גילהר, המגיש את תוכנית החדשות "ערב ערב" בכאן 11, והפרשן-תחקירן של הערוץ, מרדכי גילת, הגיבו שלשום במהלך התוכנית על החלטתה של ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לדחות את בקשתו של נתניהו לקבל סיוע פיננסי מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הגנתו המשפטית. הוועדה הוסיפה כי על ראש הממשלה להחזיר 300 אלף דולר, אותם קיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי לצורך אותה מטרה.

"טוב, זה יעלה הרבה כסף", פתח גילהר את דבריו, "ומשפחת נתניהו – שלא רצתה בכך – תיאלץ לשאת בהוצאות". גילת השיב כי "היא תצטרך להכניס את היד לכיס הפרטי, תהיה לה פעולה מאוד קשה". בהמשך הדגים גילת בחיוך כיצד שולפים ארנק מהכיס האחורי של המכנסיים, תוך שהוא וגילהר מלווים את הפעולה בדיאלוג של הסבר ובגיחוכים הדדיים.

הראשון להגיב על ה'מערכון' היה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שתקף בחשבון הטוויטר שלו את תאגיד כאן, הממומן על ידי הציבור: "נשמח כולנו שתכניסו את היד שלכם לכיס שלכם ולא תגזלו ממשלם המסים כמעט מיליארד שקלים בשנה על הביזיון הזה".

בתאגיד הגיבו בהורדה מהירה של הסרטון הפרובוקטיבי מהרשתות החברתיות. אלא שהתלונות על חציית הקווים בשידורי הערוץ הציבורי לא איחרו לבוא. התגובות באו לא רק מאזרחים מהשורה, אלא גם מעמיתים למקצוע. כתב "ניוז 1-מחלקה ראשונה", עידן יוסף, כתב בטוויטר כי "זה לא עוד דיווח חדשותי, גם לא פרשנות משפטית או פוליטית מחכימה. הלעג הצרוף לראש הממשלה נתניהו הגיע לתת-רמה. כך נראית תחתית החבית של כאן חדשות".

העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, העובד בחטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, הגיב אף הוא בחריפות: "אני רוצה להבין – האם נוצרה מגמה להפוך את תוכניות החדשות לתוכניות סאטירה, עם חיקויים ובדיחות? אני פשוט רוצה להבין: האם מקצוע העיתונות הוא בראש מעיינינו, או מופע ליצנות וסאטירה? אני חושש כי חדשות כאן ספגו פגיעות קשות באחרונה – פגיעות מתוצרת בית".

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, הגיב על הסערה באמירה כי "הקטע היה סר טעם". במכתב ששלח היום לעובדי החטיבה אמר שי כי שוחח עם חברי מערכת התוכנית: "נדהמתי לגלות שהקטע תוכנן מראש ונעשה על דעת המגיש והפרשן בלבד, מבלי לקבל אישור מעורכי התוכנית. בשיחה עמי גילת הודה שהמעשה היה לא תקין והביע צער, גילהר סבר אחרת. לאור זאת החלטתי להשעות את גילהר ליומיים, והוא ישוב מחר להגשת התוכנית".

שי הוסיף כי הלעג של גילהר וגילת למשפחת נתניהו היווה חציית קו אדום: "התוכנית צריכה להתבסס על אדנים עיתונאיים מקצועיים. יש מקום לביקורת ולפרשנות, אבל גם זאת צריכה להיעשות באופן מנומק, ענייני ועיתונאי ולא בצורה לא מכובדת ונמוכה".

(עודכן: 13:02)

תגיות:דב גילהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה