חדשות בארץ

הליכוד: "נתניהו בוחן הצעה לביטול הבחירות"

על רקע הניסיונות של גורמים משתי המפלגות המרכזיות, לצד סיעות נוספות בכנסת, לבטל את הבחירות הקרובות, בליכוד מאשרים כי ראש הממשלה בוחן את הצעתו של אדלשטיין לחוקק חוק לביטול פיזור הכנסת. כחול לבן: "נתניהו המציא עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שהוא נכשל בהקמת ממשלה"

נתניהו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בעקבות הדיווח הערב (שלישי) בחדשות 12 כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יכנס את נשיאות הכנסת כדי לדון בחקיקת חוק לביטול הבחירות, ממפלגת הליכוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יבחן "בכובד ראש" את הצעתו של אדלשטיין. במקביל, בכחול לבן תוקפים בחריפות את ההתפתחות ואמרו כי מדובר בספין של נתניהו בלבד.

בהמשך להודעת הליכוד, גם בלשכת יו"ר הכנסת אישרו את הדיווח ומסרו כי אדלשטיין החל לקדם מהלך שהכנסת תבטל את הפיזור שלה, וכי יחוקק חוק שיאפשר לה לעשות זאת. למרות שהיועץ המשפטי לכנסת איל ינון כבר הביע הסתייגות מהרעיון של ביטול הבחירות ואמר שיתקשה להגן עליו חוקית.

נזכיר כי ערב פיזור הכנסת הבהיר היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, כי מרגע העברת חוק פיזור הכנסת, בלתי אפשרי לבטל זאת. לפי ינון, העברת החוק במליאה מהווה נקודת אל-חזור, ומשכך "אם חוק ההתפזרות יאושר, הבחירות לא יוכלו יותר להידחות". לפי הדיווח, דבריו של היועמ"ש לכנסת לא מנעו מגורמים בכירים בליכוד ובכחול לבן לפנות ללשכתו, בבקשה כי ייבחן אפשרויות חוקתיות לאפשר את המשך כהונתה של הכנסת ה-21 שזה עתה יצאה לדרך.

לפי הדיווח בחדשות 12, גורמים בסיעות נוספות טענו כי שתי המפלגות המרכזיות ביצעו מספר התקשרויות איתם בניסיון לגייס את תמיכתם, תמיכה שלדבריהם אכן הושגה. בדיווח היום נטען כי שלוש מפלגות אלה אף פנו בעצמם ללשכה המשפטית בכנסת, כדי לבחון את הסבירות למהלך זה. עד כה, ינון לא הוציא התייחסות רשמית לנושא, אך הערכת הצדדים כי חוות דעתו לא תשתנה. עם זאת, הערכות מצביעות על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להעלות את ההצעה לאישור הכנסת, זאת חרף התנגדות הצוות המשפטי ובתקווה שהמהלך לא יסוכל על ידי בג"ץ.

נוסף להתנגדותו של היועמ"ש לכנסת, מוקדם יותר היום דווח כי גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר בשיחות סגורות כי אין אפשרות חוקית לדחות את הבחירות.

שחקן נוסף שמתנגד לביטול הבחירות הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שהודיע על כוונתו לשוב לחיים הפוליטיים. הערב הוא תקף את הניסיונות לבטל את הבחירות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שייתן יד לביטול פיזור הכנסת יהפוך לשותף, הלכה למעשה, למעשה השחיתות מבית המדרש של נתניהו: שיעבוד המדינה, הממלכתיות והשיטה לתועלת אישית ולהישרדות אישית. מי שיתמוך בחרפה הזו להצלת נתניהו יגורש מהעיר".

ממפלגת כחול לבן נמסר הערב כי "נתניהו המציא עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שהוא נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם".

תגיות:יולי אדלשטייןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה