חדשות בארץ

במפלגות הערביות מתנערים משיתוף פעולה עם נתניהו: "מנסה לסכסך בינינו"

לאחר דבריו של ליברמן כי בליכוד ניסו להוביל מהלך להקמת ממשלת מיעוט עם החרדים והערבים, במפלגות הערביות מכחישים מכל וכל. ח"כ טיבי: "ההצבעה שלנו בעד פיזור הכנסת הייתה מתוך אינטרס שלנו והמחויבות שלנו כמפלגות אופוזיציה"

נתניהו והנציגות הערבית בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו והנציגות הערבית בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר הדיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכם חשאי עם הנציגות הערבית בכנסת, במפלגות הערביות הכחישו אמש (שלישי) את הדברים ואמרו כי אין להם כוונה לשתף פעולה עם מחנה הימין, לרבות הליכוד.

אתמול אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי בליכוד מתכוונים לכונן "ממשלת מיעוט בתמיכה של המפלגות הערביות מבחוץ". בתגובה, במפלגות הערביות האשימו כי מדובר בספין של נתניהו, שמנסה לסכסך בין כלל המפלגות הערביות, ובכך למנוע את רשימה משותפת שעשויה להיות מוכרזת כבר בשבוע הבא.

לדברי יו"ר חד"ש, איימן עודה, ראש הממשלה לא יכול "לקנות" את הנציגות הערבית. "הספינים התקשורתיים שהוא (נתניהו) מבצע ביומיים האחרונים כדי לזרוע מחלוקת בינינו - רשימת חד"ש-תע"ל ורשימת רע"ם-בל"ד - ייכשלו. זהו פחד מהקמת הרשימה המשותפת, פחד שנקבל 15 מנדטים, פחד מלאבד את השלטון". גם ח"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש-תע"ל, טענה כי "נתניהו מעלה את הספין על הרצון של הערבים לחבור לימין בגלל שהוא מפחד מהרשימה המשותפת, שיכולה להפיל אותו מהשלטון אם תעלה את שיעור ההצבעה בציבור הערבי".

לפי הדיווח בגלי צה"ל, בין נתניהו לרע"ם סוכם כי הם יעניקו לו מין רשת ביטחון בנושאים שונים, והוא בתמורה יקדם סוגיות החשובות למגזר הערבי. על פי הידיעה, במסגרת ההסכם נתניהו הבטיח להכיר בשני יישובים לא מוכרים, להמשיך בפיתוחו הכלכלי של המגזר הערבי ולקדם עבורו תוכנית מתאר, לבטל את החוק המחמיר בענישה על עבודות תכנון ובנייה, ועוד. אלא, שבמפלגת רע"ם הכחישו את הדיווחים על שיתוף פעולה, וטענו כי מדובר בספין.

ח"כ אחמד טיבי מחד"ש-תע"ל, הכחיש באופן גורף כל שיתוף פעולה שכזה, ואמר כי "האפשרות לשתף פעולה פוליטית עם נתניהו ולהעניק לממשלתו תמיכה כלשהי היא הזיה ושקר, אנחנו לא מכירים שום משא ומתן כזה". הוא הדגיש כי "ההצבעה שלנו בעד פיזור הכנסת הייתה מתוך אינטרס שלנו והמחויבות שלנו כמפלגות אופוזיציה". יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה, אמר כי "ההצעה לשיתוף פעולה ביננו לבין נתניהו היא חזון אחרית הימים. לא נעשה שום דבר שיכול להציל אותו ואת ממשלתו".

לפי ליברמן, שאמר את הדברים בישיבת סיעה אתמול, "שמענו מראש הממשלה על הערבים שנוהרים לקלפי באוטובוסים, אך במקרה הזה ראש הממשלה נוהר לכיוון המפלגות הערביות, וכנראה הנהירה הזו תעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף". טענתו של ליברמן, כך לדבריו, מתבססים על מאמר שפרסם מקורבו של נתניהו, נתן אשל, בעיתון 'הארץ', תחת הכותרת "להפסיק להתפצל, לפנות לערבים". במאמר, אשל כתב כי "עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל". לטענת יו"ר ישראל ביתנו, "מאמרים כאלה לא יכולים להתפרסם ללא ידיעה של ראש הממשלה... ברור שזה היה בלון ניסוי וניסיון להכשיר את המהלך הבא". הוא הוסיף כי "אם מישהו חושב שזה תסריט דמיוני, זה לא. כמי שמכיר היטב את העניינים בפנים, בתוך הליכוד, גם את הסמול-טוק בין כל מיני פונקציונרים בתוך הליכוד – זו התוכנית".

תגיות:ערביי ישראלאביגדור ליברמןאחמד טיביבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה