חדשות בארץ

יועצו של פוטין לנתניהו: "איראן היא לא איום בינלאומי. מתנגדים לתקיפות בסוריה"

בעוד ראש הממשלה שב ומבהיר כי טהראן מהווה איום על ביטחון העולם ומשום כך ישראל פועלת נגדה בסוריה, יועצו של נשיא רוסיה מבהיר כי מוסקבה מתנגדת לקביעה זו בנחרצות. למרות התיאום הביטחוני בין המדינות, הבכיר הרוסי אמר כי ארצו לא מקבלת את התקיפות הישראליות בסוריה

ראש הממשלה במפגש עם יועצו של פוטין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ראש הממשלה במפגש עם יועצו של פוטין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, הבהיר היום (שלישי) כי "כל ניסיון להציג את איראן כאיום על ביטחון העולם אינו מקובל". פטרושב הוסיף כי תקיפות ישראל בסוריה "אינן רצויות".

פטרושב אמר את הדברים במפגש הפסגה של היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל, שהחל היום בירושלים. בניגוד מוחלט לדבריו של יועצו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והבהיר כי ישראל פעלה מאות פעמים בסוריה כדי למנוע מטהראן להשיג דריסת רגל בסוריה. ראש הממשלה הדגיש גם כי איראן מהווה איום על הביטחון הבינלאומי.

בהתייחס לתקרית הפלת המל"ט האמריקני בידי האיראנים, שלטענת וושינגטון התבצעה מעל המים הבינלאומיים, פטרושב תמך בעמדה האיראנית וטען כי בידי ממשלו הוכחות כי המל"ט יורט בשטח האווירי של איראן. הבכיר הרוסי הדף את הראיות שהציג הממשל האמריקני כי איראן אחראית לתקיפת מכליות הנפט במפרץ הפרסי. לדבריו, ההוכחות האמריקניות הינן "לא מקצועיות" וב"איכות ירודה".

"הוועידה הזאת מהווה הזדמנות ממשית לסייע בקידום היציבות באזור, ובייחוד בסוריה", אמר נתניהו בכינוס, "פעלנו מאות פעמים כדי למנוע מאיראן העברת נשק מתוחכם לחיזבאללה והקמת חזית שנייה בצפון נגד ישראל מרמת הגולן. ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשתמש בשטחן של מדינות שכנות כבסיס למתקפות נגדנו וישראל תגיב בעוצמה לכל מתקפה כזאת".

ראש הממשלה הוסיף כי "יש לנו גם יעד כולל, והוא ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בסוריה. אנחנו חושבים שישנן דרכים להשיג את היעד המשותף הזה שייצור מזרח תיכון יציב יותר או לפחות מזרח תיכון יציב יותר בחלק הזה של האזור. אני מאמין שהשגת יעד זה תהיה טובה לרוסיה, טובה לארה"ב, טובה לישראל, ואם יורשה לי להוסיף, טובה לסוריה".

בצל המתיחות הגוברת בין וושינגטון לטהראן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, הדגיש בכינוס כי דלתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פתוחה בכל העת למשא ומתן עם איראן על תכניתה הגרעינית. "כל מה שאיראן צריכה לעשות זה לעבור דרך הדלת הפתוחה", אמר.

פסגת ארצות הברית-רוסיה-ישראל, נערכת על רקע הדרישה הרוסית מהממשל האמריקני להכיר בלגיטימיות משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ולפעול להסיר מעליו את הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליו מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. בדיווחים בכלי התקשורת נטען כי הרוסים יפעלו בתמורה להרחיק את הכוחות האיראנים מהאזור.

משכך, בירושלים סבורים כי הכנסתה של ישראל לעומק השיחות של המעצמות, עשוי לשרת את ישראל כאשר שיחות אלה מציבות אותה כשחקן מרכזי באזור, מסר שעשוי להרתיע את הממשל בטהראן. 

תגיות:ניקולאי פטרושבסוריהאיראןתכנית הגרעיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה