חדשות בעולם

רוחאני: הסנקציות החדשות של טראמפ – צעד של ייאוש ובלבול

נשיא איראן אמר כי הסנקציות החדשות עליהן הודיע הנשיא טראמפ מבטאות את "תבוסתה המוחלטת" של ארצות הברית, והוסיף כי הבית הלבן סובל מ"פיגור שכלי". דובר משרד החוץ האיראני אמר כי משמעותן של הסנקציות היא "סגירה מתמדת של מסלול הדיפלומטיה עם הממשל האמריקני הנואש"

רוחאני (צילום: שאטרסטוק)רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב הבוקר (שלישי) על הסנקציות החדשות שהטיל אתמול נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על משטר האייתוללות. בפגישה עם פקידי ממשלה בטהראן, לעג רוחאני לסנקציות ואמר כי הן מבטאות את "תבוסתה המוחלטת" של ארצות הברית, וכי מקבלי ההחלטות בממשל מיואשים ומבולבלים. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

רוחאני הוסיף כי הבית הלבן סובל מ"פיגור שכלי", כלשונו. לדבריו, יירוט המל"ט האמריקני בשבוע שעבר גרם לבלבול בבית הלבן ובצבא ארצות הברית והביא אותם "לקבל החלטות לא רציונליות ולדבר שטויות".

בהתייחסו לסנקציות – שחלקן כוון נגד מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, והמעגל הקרוב אליו – אמר רוחאני כי מדובר בצעד לא חכם ולא זהיר. הוא טען, עם זאת, כי לחמינאי אין כל נכסים בחשבונות בנק זרים שניתן להשית עליהם סנקציות.

הנשיא האיראני הוסיף כי הטלת הסנקציות החדשות מעידה כי הבית הלבן משקר באומרו הוא מעוניין במשא ומתן עם טהראן. "הסבלנות האסטרטגית שלנו אינה אומרת שאנחנו מפחדים מאמריקה. הגבולות שלנו הם קו אדום", הדגיש רוחאני.

דובר משרד החוץ של איראן, עבאס מוסאווי, אמר כי הסנקציות "חסרות התועלת", כלשונו, שהטיל טראמפ על חמינאי ובכירי ממשל נוספים באיראן משמען "סגירה מתמדת של מסלול הדיפלומטיה עם הממשל האמריקני הנואש". מוסאווי כתב בטוויטר כי "ממשל טראמפ הורס את כל המנגנונים הבינלאומיים שהוקמו לשם שמירה על שלומו וביטחונו של העולם".

"המנהיג העליון של איראן הוא זה שבסופו של דבר אחראי להתנהגות העוינת של המשטר", אמר טראמפ אתמול במעמד החתימה על הצו להטלת הסנקציות החדשות. "הוא זוכה לכבוד בארצו. המשרד שלו מפקח על הכלים האכזריים ביותר של המשטר, כולל משמרות המהפכה. צעדים אלו מהווים תגובה מידתית לפעולות הפרובוקטיביות של איראן. נמשיך להגביר את הלחץ על טהראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הפרובוקטיבית". הנשיא האמריקני הדגיש כי הוא אינו מעוניין בעימות עם איראן, אלא פועל למנוע ממנה להחזיק בנשק גרעיני: "אני מצפה ליום בו נוכל סוף סוף להסיר את הסנקציות, ואיראן תוכל להפוך לאומה שוחרת שלום, משגשגת ויצרנית".

בנוסף לחמינאי ומקורביו, הוטלו סנקציות על שמונה בכירים במשמרות המהפכה האיראניים שנושאים באחריות ליירוט המל"ט האמריקני. בהמשך השבוע צפוי משרד האוצר האמריקני להודיע על הטלת סנקציות על שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף.

תגיות:איראןדונלד טראמפחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה