חדשות בארץ

התובעת של נתניהו על הכוונת? טורפד מינויה לתפקיד בכיר

ליאת בן ארי, מי שמתוקף תפקידה כפרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה משמשת כתובעת ראשית של נתניהו, הייתה אמורה לקבל את תפקיד המשנה לפרקליט המדינה. אלא, שמכתב של פרקליטים שהיו מוטרדים מקידומה, מנע את ההליך

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מועמדותה של ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה והתובעת הראשית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים, היה אמור להיות מקודם הבוקר (שני), אלא, שאתמול, בעקבות תלונה אנונימית, המינוי הוקפא. על המכתב, עליו חתומים פרקליטים "מודאגים", קובלים כי מדובר בניסיון של פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, להותיר דריסת רגל בפרקליטות. נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, קיבל את טענותיהם, וכאמור, הודיע הבוקר לבן ארי על עצירת הליך המכרז.

"שנה שלמה ויותר עמד התפקיד פנוי ולא שובץ בו איש", נכתב במכתב האנונימי, "חצי שנה לפני סיום הקדנציה של פרקליט המדינה שי ניצן, הוא נזכר לפרסם 'מכרז' לתפקיד. אין שום הצדקה שפרקליט מדינה פורש ימנה ברגע האחרון שלו את המשנה, שלא יהיה המשנה שלו. כל בחירה, בכל מועמד, תהיה נגועה ופסולה".

לטענת הפרקליטים, "המכרז פורסם יום אחרי ששרת המשפטים איילת שקד עזבה את תפקידה ויום לפני ששר המשפטים אוחנה נכנס לתפקיד. שי ניצן ניצל את היום האחד הזה שהיה לו על מנת לקבוע לאוחנה עובדה בשטח - פורסם מכרז. את המכרז הוא ינצל על מנת לקבוע לשר שימונה אחרי הבחירות עובדה נוספת בשטח - בן ארי כבר תהיה אז המשנה לפרקליט המדינה".

"כיוון שהקדנציה של פרקליט המדינה היא 6 שנים ושל המשנה היא 8 שנים, ניצן מבקש למנות עכשיו משנה עבור שני פרקליטי המדינה הבאים אחריו", ציינו הפרקליטים, "ברור שכזה דבר - מינוי של משנה רגע לפני שהוא פורש - לא היו מאפשרים לאף בכיר אחר בשירות המדינה. אלא שבפרקליטות לא צריך לחכות, לא לשר ולא לפרקליט המדינה, כי חבר מביא חבר, פרקליט מדינה ממנה את יורשו, השרים הם רק קישוט".

המכתב הוביל לסערה רבתי במערך פרקליטות המדינה, שם יש הטוענים כי גורמים המנסים "ללכת על הראש" של ליאת בן ארי, וזאת בשל היותה תובעת אקטיביסטית בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה. מנגד, למעשה, גם הפרקליטים שמוטרדים מקידומה, טוענים כי המינוי של בן ארי נגוע במניעים זרים. "שי ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת, כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, כאשר מי שיחליף את גברת בן ארי כפרקליטת המחוז, איש אמונה, יצטרף גם הוא לכיוון הזה והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לצאת נגד כל כך הרבה אנשים - גם אם הוא לא מסכים איתם".

תגיות:שי ניצןפרקליטות המדינהתיקי נתניהוליאת בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה