חדשות בארץ

רוסיה: "ביטחון ישראל הוא אינטרס רוסי"

על רקע דרישת הרוסים מהאמריקנים להכיר במשטרו המחודש של אסד בסוריה, מחר תיערך הפסגה בין רוסיה, ארצות הברית וישראל. בפגישתו של היועץ לביטחון לאומי הרוסי עם נתניהו, הצהיר כי במסגרת ההסדר האזורי, מוסקבה שמה דגש על הבטחת הביטחון הישראלי

נתניהו ופטרושב בפגישה, היום (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו ופטרושב בפגישה, היום (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, נפגש היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת המפגש המשולש בין יועצי הביטחון של ישראל, ארה"ב ורוסיה בנושא עתיד סוריה, שיתקיים מחר. במסיבת העיתונאים קודם הפגישה, אמר פטרושב כי "אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת להבטחת ביטחון ישראל. זה האינטרס המיוחד שלנו משום שמתגוררים פה כשני מיליון מבני ארצנו".

בראשית ההצהרה המשותפת, הודה ראש הממשלה לבכיר הרוסי על פעילויותיה של רוסיה לצד ישראל בנושאים הביטחוניים, ואמר כי הוא "רוצה במיוחד להודות לכם על כך שהחזרתם את זכריה באומל ז"ל לקבורה פה במדינת ישראל".

היועץ לביטחון לאומי של רוסיה הוסיף, כי "סוגיית האזור תהיה הנושא המרכזי בפגישה מחר בין נציגי שלושת המדינות - רוסיה, ישראל וארה"ב. אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת להבטחת ביטחון ישראל. צריך לעשות את הצעדים הנחוצים כדי להבטיח את ההסדר הפנימי בסוריה".

"יש לנו כמה רעיונות איך להגיע לשלום באזור שלכם ואנחנו נדבר על כך במפגש המשולש. כשנגיע להסכמה, כדאי לצרף לפורמט הזה מדינות אחרות באזור". הוסיף פטרושב. "אנחנו בטוחים שהפגישה הזו תיתן דחף גדול וגם תאפשר פיתוח שיתוף הפעולה בין המשרדים השונים של מדינותינו".

עם סיום הפגישה הסגורה, מסר נתניהו: "הבהרתי את עמדתנו: ישראל לא תאפשר לאירן שקוראת להשמדתנו להתבסס בגבולנו, ונעשה הכול כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. שיתוף הפעולה הביטחוני בין רוסיה לבין ישראל כבר תרם רבות לביטחון וליציבות באזורנו ועשה שינוי מהותי במצב באזור. נמשיך לפעול למען ביטחון ישראל.".

פסגת ארצות הברית-רוסיה-ישראל, נערכת על רקע הדרישה הרוסית מהממשל האמריקני להכיר בלגיטימיות משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ולפעול להסיר מעליו את הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליו מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. בדיווחים בכלי התקשורת נטען כי הרוסים יפעלו בתמורה להרחיק את הכוחות האיראנים מהאזור.

משכך, בירושלים סבורים כי הכנסתה של ישראל לעומק השיחות של המעצמות, עשוי לשרת את ישראל כאשר שיחות אלה מציבות אותה כשחקן מרכזי באזור, מסר שעשוי להרתיע את הממשל בטהראן.  

לדברי גורם מדיני, "מפגש חסר תקדים זה של שתי מעצמות-על עולמיות עם ישראל, בישראל, מעיד על מעמדה הבינלאומי בעולם ומעביר מסר עוצמתי לאזור – ובמיוחד לאויבינו". הגורם טען בשיחה עם 'הארץ' כי המפגש מהווה "שיא של מהלכים מדיניים רבים, בראשם הפגישות בין נתניהו לנשיאים טראמפ ופוטין. מפגשים אלה הם שיצרו את ההזדמנות למפגש ההיסטורי הזה, שיתרום רבות לאינטרסים הביטחוניים של ישראל באזור כולו".

תגיות:ניקולאי פטרושברוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה