חדשות בארץ

למרות אישור רב הבסיס: החייל גידל זקן ורותק

בפעם השנייה, חייל שסירב פקודה והמשיך לגדל זקן, רותק למשך 21 יום – חרף בקשת רב הבסיס להעניק לו פטור. אמו של החייל: "הם מרסקים אותו ואת הרצון שלו לשרת"

חייל דתי בשדה הקרב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)חייל דתי בשדה הקרב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בשל גידול זקן, חייל דתי בחיל האוויר רותק אתמול (ראשון) למשך 21 יום בבסיס צריפין, זאת חרף המלצתו של רב הבסיס להעניק לו פטור, כבר לפני 4 חודשים – כך דווח היום בחדשות 12.

לפי הדיווח, זו הפעם השנייה שמפקדיו של החייל, טוהר מרקוביץ', מענישים אותו בשל כך. בראשית פברואר הועמד למשפט לאחר שהתקבלה תלונה על זקנו. כמו היום, גם אז, החליטו מפקדי היחידה, סא"ל שרון אסולין ואל"ם ארז הראל, להתעלם מהמלצת רב הבסיס, הרב שניאור הרוש, והורו לו להתגלח. לאחר שהודיע כי הוא לא מתכוון לעשות זאת, נשלח מרקוביץ' ל-10 ימי מחבוש.

במכתב ששיגר רב הבסיס למפקדיו, נימק את המלצתו להעניק פטור לחייל, לאור העובדה כי "החייל מקיים אורח חיים דתי, מתפלל בדרך קבע, מברך על אכילה ושתייה ושומר שבת".

מתוך הרצון שלא להישפט ולהיענש בשנית, גילח החייל את זקנו, כאשר במקביל ערער על החלטת מפקדיו שלא להעניק לו פטור. לטענת החייל, הוא מעולם לא קיבל תשובה לערעורו.

לבנה מרקוביץ', אמו של החייל הדתי, מתחה ביקורת חריפה על התנהלות צה"ל בפרשייה, ואמרה: "הם מרסקים אותו ואת הרצון שלו לשרת". לדבריה, "כל מה שאני מבקשת זה שיראו אותו, אף אחד מהמפקדים שלו בכלל לא מכיר אותו. אם הם רק היו יודעים מי האדם שהוא, הם לא היו דוחים את הבקשה. זה כואב לי, איבדתי את האמון בצה"ל".

תגיות:גידול זקןצה"לדתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה