חדשות בארץ

ליברמן: "נתניהו נוהר לערבים". הליכוד: "פייק ניוז"

ליברמן המשיך במתקפתו נגד נתניהו וטען כי בליכוד ניסו להוביל מהלך להקמת ממשלת מיעוט עם החרדים והערבים. בליכוד מתנערים: "לא היה ולא יהיה שיתוף פעולה בין הליכוד לבין המפלגות הערביות"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הדיווח כי בליכוד רקמו דיל עם המפלגות הערביות בהצבעה למבקר המדינה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עולה היום (שני) למתקפה חזיתית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו נוהר למפלגות הערביות ותכנן ממשלת מיעוט איתם ועם החרדים", אמר ליברמן בפתח ישיבת הסיעה.

בהתייחס לדברי נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה, כי יש לפעול לשיתוף פעולה עם הנציגות הערבית, אמר ליברמן כי אמירות אלה "צריכים להדליק נורה אדומה, בטח אצל מצביעי הימין". ליברמן טען כי מאמריו של אשל, שפורסמו לאחרונה בעיתון 'הארץ', לא היו מתפרסמים ללא אישורו של נתניהו. "הוא אמנם ניסה קצת לטשטש את זה ודיבר על הציבור הערבי, אבל ברור שזה היה כדור ניסוי כדי להכשיר את המהלך הבא - לבנות ממשלת מיעוט בתמיכת מפלגות ערביות מבחוץ", טען.

"שמענו על הערבים שנוהרים לקלפיות באוטובוסים, אבל במקרה הזה ראש הממשלה נוהר לכיוון המפלגות הערביות וכנראה הנהירה הזאת תעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. ליברמן המשיך במתקפתו נגד ממשלה בשותפות המפלגות החרדיות, והוסיף כי "ממשלת מיעוט שמתכנן נתניהו עם החרדים והערבים תקום על חשבון הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מסים. זה לא תסריט דמיוני. כנראה בליכוד הבינו שלא יהיו להם 61 בלי ישראל ביתנו ולכן החליטו לבנות את המהלך עם מפלגות ערביות".

 

"לא אצטרף לממשלת אחדות עם כחול לבן"

אתמול דווח כי גורמים בכחול לבן ובליכוד בוחנים בימים האחרונים אפשרות להחזיר את הגלגל הפוליטי לאחור, לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולכונן ממשלת אחדות. היום טען ליברמן כי למפלגתו לא הוצע מהלך כזה. יו"ר ישראל ביתנו, שטרפד את כינונה של הממשלה החדשה בראשות נתניהו, הבהיר בנוסף כי מפלגתו לא תתמוך ביוזמה כזו. לדבריו, "הליכוד מזגזג לגבי ביטול הבחירות, ואני מזכיר - מי שהוביל את חוק פיזור הכנסת היה הליכוד, ופתאום הם רוצים לבטל את החוק. ראש הממשלה היה זה שגם בחורף עוד הוביל את פיזור הכנסת בפעם הראשונה, אחר כך הוביל בפעם השנייה. זה ספין תקשורתי שנועד בעיקר להכין את דעת הקהל והציבור הליכודי לאפשרות שנתניהו יקים ממשלה כשמפלגות ערביות יתנו לו רשת ביטחון מבחוץ".

במענה לשאלה האם יצטרף לממשלת אחדות עם כחול לבן, אמר כי "אין לזה הסתברות. זה נראה כמניפולציה, לא כממשלה. אחרי שנתניהו הוביל פעמיים את חוק פיזור הכנסת, לתת זה רוורס נראה כמו מניפולציה ולא כמו ממשלה רחבה. אנחנו כבר בעיצומו של המהלך, אין מה לעשות, כל הבחירות המוקדמות הן באחריות נתניהו. הוא נכשל בהרכבת הממשלה ולא העביר את המנדט למישהו אחר. מיד רץ לפזר את הכנסת".

ליברמן הוסיף: "אנחנו בעד ממשלה רחבה ללא מפלגות חרדיות. אני לא חושב שבאותה תכנית קיצוצים אפשר לשלב את המפלגות החרדיות. הגיע הזמן שנבנה קווי יסוד ותקציב שיכללו תחבורה ציבורית בשבת בהתאם לאופי של כל יישוב, ולקחת את נושא סגירת המרכולים מידי שר הפנים לאחריות הרשות המקומי. כך גם עם נישואים אזרחיים".

בליכוד מיהרו להתנער מהדיווח על שיתוף פעולה הם המפלגות הערביות, ואמרו כי "לא היה ולא יהיה שיתוף פעולה בין הליכוד לבין המפלגות הערביות. ראש הממשלה נתניהו יפעל להקמת ממשלת ימין בהובלת הליכוד".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןחרדיםערביםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה