חדשות בארץ

שר התקשורת איוב קרא התפטר מתפקידו

לאחר שאתמול הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים, שיגר שר התקשורת איוב קרא מכתב התפטרות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני יוצא לקרב לטיהור שמי, וגם לניקוי הליכוד מתפישות עולם 'מפאיניקיות' שחדרו אליו בשנים האחרונות"

קרא (צילום: נועם רבקין פנטין, פלאש 90)קרא (צילום: נועם רבקין פנטין, פלאש 90)
אא

שר התקשורת איוב קרא הודיע בצהריים (שני) על התפטרותו מתפקידו. במכתב ההתפטרות, שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב קרא כי הוא "יוצא לקרב" על טיהור שמו, והבהיר כי אינו מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים.

"אחרי שנים רבות של שירות צבאי וציבורי, בהן הפסדתי את היקר לי למען ביטחון ישראל – אחים, דודים, בני דודים – וגם נפצעתי קשה, הגיעה השעה לומר לעם ישראל את האמת", פתח קרא את מכתבו. "מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות, וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון". קרא הוסיף כי צמרת הליכוד הייתה שותפה לביקורת המגמתית, כלשונו, שהופנתה נגדו "מבפנים ומבחוץ", ונועדה לסלקו ממרכזי הכוח של התנועה: "אסרו עלי להתמודד במגזר המיעוטים, דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל".

"כדי להפסיק מסע ציד זה ועל מנת להמשיך לשרת את מדינת ישראל, אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וגם לניקוי הליכוד מתפישות עולם 'מפאיניקיות' שחדרו אליו בשנים האחרונות", הבהיר קרא, בן העדה הדרוזית, שבשל שיריונים שונים ברשימת הליכוד הוא נדחק בבחירות הקודמות למקום ה- 39 הבלתי ריאלי.

"בימים הקרובים אבחר את הדרך והכיוון הנכון להמשך דרכי הפוליטית, אבל תמיד אלחם למען ביטחון ישראל ולמען בני עמי, שבט יתרו, אחיי הדרוזים והלא יהודים שקשרו את גורלם עם ישראל. אדאג להם לייצוג הולם ובכבוד בשולחן הממשלה, ולא רק בשולחן המלחמה. לא נהיה יותר חוטבי עצים ושואבי מים. לאור זאת החלטתי להודיע היום על התפטרותי מתפקידי כשר התקשורת בממשלת ישראל".

 

"אני לא גוי של שבת"

התפטרותו של קרא ממשרד התקשורת באה לאחר שאתמול הוא הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים. "ההתקפות עלי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי", כתב קרא בחשבון הטוויטר שלו. כזכור, מועמדותו של קרא לתפקיד השגריר – עליה דווח בתקשורת – נתקלה בהתנגדות מצד אנשי משרד החוץ, שטענו כי יש למנות את הדיפלומטית אמירה אורון, ראש מחלקת מצרים במשרד.

בראיון אמש לחדשות 12, תקף קרא בחריפות את נתניהו וצמרת הליכוד: "הם לא רגילים שיהיה מישהו בצמרת מהעדה הדרוזית. לא האמנתי שיוליכו אותי שולל. ראש הממשלה היה היחיד שיכול היה להגן עליי. מנהיגים שלא יודעים להגן על האנשים שלהם – יש לי בעיה להיות שם. אני כועס על כל העולם כי פגעו לי בחברות, בכנות. הלכתי אתו כמו רות המואביה. זה המחיר שמגיע לי? אחרי שיחה אתו אקבע את דרכי".

בהתייחסו למועמדותו לתפקיד השגריר, עליה ויתר, אמר קרא כי לא הציע את עצמו למשרה אלא קיבל פנייה בנידון: "חשבו שאני הכי מתאים בתקופה הזאת. אני היחיד שמכיר את הנשיא המצרי ונפגשתי אתו. יש לי יתרון גם בשל התרבות שאני בא ממנה. מאותו יום קיבלתי חבטות – התגייסות כללית נגדי. פעם ראשונה דרוזי במינוי פוליטי במדינה ערבית. במקום שיהיה קונצנזוס על כך שזהו הגשר לשלום – חטפתי בכל החזיתות, גם מהליכוד וגם מסביבת ראש הממשלה".

קרא הוסיף כי המתקפות נגדו לאורך דרכו הפוליטית נבעו מדעות קדומות. "אני ישראלי יותר מכל ישראלי אחר. אני לא גוי של שבת. נלחמתי על המדינה לפני שבאו יהודים לכאן ואחרי שבאו יהודים".

"בסופו של דבר אמצא את עצמי בזירה הפוליטית, כי אני מחוזר ורוצים אותי בהרבה מקומות, בניגוד לעסקנים, ה'מפאיניקיות' שחדרה לליכוד שפוגעת בי", סיכם קרא.

תגיות:איוב קראהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה