חדשות בארץ

השב"כ: להרוס בית מחבל שפצע ולא הצליח לרצוח

בניגוד למדיניותה של הפרקליטות הצבאית, המורה להרוס בתי מחבלים רק במקרים בהם רצחו את קורבנותיהם, השב"כ דורש להרוס את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים ופצע שני בני אדם

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שירות הביטחון הכללי פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה להרוס את ביתו של המחבל, שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בסוף החודש שעבר. כך דיווח הבוקר (שני) צחי דבוש, הכתב הצבאי של גלי צה"ל.

מדובר בדרישה ראשונה מסוגה של השב"כ מזה 5 שנים, לאור העובדה שהמחבל לא הצליח לבצע את זממו, ושני הפצועים בפיגוע הצליחו, בחסדי שמיים, להתאושש מפציעתם. דרישה זו עומדת בסתירה למדיניותה של הפרקליטות הצבאית, לפיה הוצאת צווים להריסת בתים מתבצעת רק במקרים בהם המחבלים רצחו את קורבנותיהם. מצה"ל נמסר כי בקשת השב"כ נבחנת על ידי הפרקליטות.

בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות – המלווה על ידי תנועת "אם תרצו" – נמסר בתגובה לפרסום: "הגיע הזמן ליד קשה באמת נגד הטרור. זהו שלב ראשון אך בהחלט לא אחרון במימוש חבילת ההרתעה נגד הטרור. אנו קוראים לפרקליט הצבאי הראשי לקבל את עמדת השב"כ ולהרוס במיידי את בית המחבל על מנת לחזק את ההרתעה. אנו לא רואים הבדל בין מחבל שהצליח במשימתו לרצוח יהודים ובין מי אשר 'רק' פצע. הצעד הבא למימוש חבילת ההרתעה הוא אימוץ מסקנות ועדת השר ארדן לצמצום ההטבות להם זוכים המחבלים בבתי הכלא".

בפיגוע הדקירה, שהתרחש לפני שלושה וחצי שבועות, נפצעו שני בני אדם. גבריאל לביא, אברך הלומד בישיבה ברובע המוסלמי, נפצע באורח אנוש, והנער ישראל מאיר נחומברג, בן 16 וחצי, נפצע באורח בינוני. בשבועות שחלפו מאז הפיגוע, שוחררו השניים מבתי החולים בהם היו מאושפזים. המחבל, תושב הכפר עבווין, חוסל על ידי שוטרים בזירת הפיגוע.

"הייתי במצב של בין חיים ומוות", סיפר לביא בהתרגשות, במסיבת עיתונאים טרם שחרורו מבית החולים "שערי צדק" בירושלים. "בזכות הפדיון שעשו לי החברים בישיבה כל המצב התהפך לטובה. כל התפילות והעזרה של עם ישראל הקדוש, שממש הרגשנו את זה בחוש, נתנו לנו הרבה כוח. כל התפילות, האכפתיות, ההתאגדות וההתאחדות נתנו לי כוח גדול מאוד לרצות ולא להתייאש במצב הקשה הזה".

"באותו רגע לא פחדתי. הרגשתי שה' איתי. אני אומר לעם ישראל: לא לפחד משום דבר, רק מבורא עולם. לחזק את כל עם ישראל באחדות. עם ישראל חי וקיים וימשיך לעד ולנצח. מלכות הרשעה היא זמנית", הוסיף לביא.

תגיות:שב"כהריסת בתי מחבליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה