חדשות בעולם

דיווח: ארצות הברית מתכננת פעולות חשאיות נגד איראן

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי על פי בקשת הבית הלבן, צבא ארצות הברית החל בהכנת אופציות לפעולות חשאיות נגד איראן, שירתיעו אותה מבלי להיגרר למלחמה. המבצעים החשאיים יכללו, בין היתר, מתקפות סייבר

מתקפת סייבר, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)מתקפת סייבר, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

גורמים בצבא ארצות הברית פועלים להכנת תוכניות חשאיות, שמטרתן להיאבק בתוקפנות האיראנית במפרץ הפרסי. כך דיווח הלילה (שני) ה"ניו יורק טיימס" האמריקני.

על פי הדיווח, המסתמך על גורמים בכירים בארצות הברית, הבית הלבן פנה לצבא בבקשה להכין עבורו אופציות פעולה נוספות, שחשאיותן תאפשר לו להרתיע את איראן מבלי שיהיה צורך להיגרר להסלמה נוספת עד כדי מלחמה.

כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה ברגע האחרון לבטל את המתקפה שתוכננה נגד יעדים צבאיים של איראן, בתגובה להפלת המל"ט האמריקני על ידי משמרות המהפכה האיראניים. על פי ה"ניו יורק טיימס", המבצעים החשאיים יכללו, בין היתר, מתקפות סייבר – בדומה למתקפה שבוצעה ביום חמישי האחרון לאחר יירוט המל"ט; תקיפת הסירות בהן עושים האיראנים שימוש לצורך מתקפותיהן על כלי שיט במפרץ הפרסי; וכן מבצעים חשאיים בשטח איראן, במטרה לערער את יציבותו של משטר האייתוללות.

ברשת NBC דווח אמש כי צבא ארצות הברית הגביר את היקף פעילות הסייבר שלו נגד מדינות שונות – ביניהן איראן, סין ורוסיה. על פי הדיווח, בשנתיים הראשונות של ממשל טראמפ ביצעה יחידת הסייבר של הצבא האמריקנית יותר מבצעי סייבר מאשר בכל שמונה שנות כהונתו של ברק אובמה.

באיראן טוענים כי מתקפות הסייבר האמריקניות לא השיגו את מטרותיהן. שר התקשורת והמידע האיראני, מוחמד ג'וואד אזרי-ג'הרומי, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "הם מתאמצים מאוד, אבל לא הצליחו לבצע תקיפה מוצלחת אחת". לדבריו, "אנו מתמודדים מול טרור-סייבר מזה זמן רב. בשנה שעברה נטרלנו 33 מיליון מתקפות באמצעות חומת האש הלאומית".

בתוך כך, באיראן ממשיכים לשגר איומים לעבר ארצות הברית. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", מפקד חיל הים של איראן, אדמירל חוסיין חנזאדי, אמר הבוקר כי יירוט המל"ט האמריקני היה "תגובה תקיפה" של איראן, וכי "ניתן לחזור עליה. האויב יודע זאת היטב".

במקביל, מטהראן יוצאים גם איומים לעבר מדינות המפרץ, ובראשן סעודיה, יריבתה של איראן על ההגמוניה האזורית. עוזרו של יו"ר הפרלמנט האיראני, אמיר עבד אל-להיאן, שכיהן בעבר כסגנו של שר החוץ מוחמד גוו'אד זריף, כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין משחקות בביטחון האזורי, בכך שהם העבירו את שטחן לזרים, לפעולות ריגול של מל"טים ולפעולות התגרות אמריקניות. אין להן הבנה הולמת ביציבות ובביטחון ברי-קיימא. הן משחקות באש, שבסוף תשרוף אותן".

תגיות:איראןארצות הבריתסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה