חדשות בארץ

איוב קרא הודיע: הסרתי את מועמדותי לתפקיד השגריר במצרים

לאחר גל הביקורת הנרחב מצד גורמים במשרד החוץ, שר התקשורת הודיע כי על הסרת מועמדותו לתפקיד

איוב קרא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)איוב קרא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר ושר התקשורת, איוב קרא, הודיע היום (ראשון) כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים. "ההתקפות עלי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי", כתב קרא בחשבון הטוויטר שלו.

למרות ששובץ במקום ה-39 והלא-ריאלי, המשיך קרא בתפקידו כשר התקשורת. כזכור, חרף העובדה כי הדיווח לא אומת רשמית, בתחילת החודש פורסם כי בכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את קרא לתפקיד שגריר ישראל במצרים, תפקיד הנחשב לרגיש משמעותית. הדיווח עורר גל ביקורת מצד גורמי המקצוע במשרד החוץ, זאת לנוכח העובדה כי ועדת המינויים של המשרד כבר אישרה את מינויה של אמירה אורון, דיפלומטית בכירה המכהנת כראש מחלקת מצרים במשרד החוץ, לשעבר שגרירה בפועל בטורקיה. מינויה התעכב בעקבות הצורך באישור הממשלה, שבינתיים לא אישרה זאת, על אף שהשגריר הנוכחי, דוד גוברין, עומד לסיים בקרוב את תפקידו.

בעקבות הדיווח על מינוי אפשרי של קרא לתפקיד, שיגרו כל 9 שגרירי ישראל לשעבר בקהיר, מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, בדרישה להשלים את ההליך הפרוצדוראלי של מינוי אורון, ולהימנע מהעדפת קרא על פניה. "אנו מבקשים ממך להימנע ממינוי פוליטי ולהעדיף את הבחירה המקצועית שעשתה ועדת המינויים של משרד החוץ בדיפלומטית המיומנת אמירה אורון, שהיא בעלת ניסיון רב בענייני המזרח התיכון", נכתב.

השגרירים בדימוס הוסיפו כי "כשם שלא יעלה על הדעת למנות לתפקיד מנהל מחלקה בבית חולים מי שלא המתמחה והתנסה ברפואה, או למנות אלוף פיקוד בצבא מי שלא הוכשר לכך, גם בראש השגרירות הישראלית בקהיר יש להציב את הדמות המקצועית המתאימה ביותר ולא להעניק אותה כפרס ניחומים".

קודם לכן פנו בסיעת כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יאסור על ראש הממשלה למנות שגרירי קבע חדשים באו"ם ובמצרים, במהלך תקופת בחירות. לטענתם, המעוגנת לדבריהם בפסיקות בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת מעבר אינה יכולה לאשר מינויים פוליטיים לשתיים מהמשרות הבכירות ביותר בשירות החוץ הישראלי.

קרא מכהן כשר התקשורת בממשלתו של נתניהו מאז 2015, ונחשב למקורב לראש הממשלה. בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד ב-2019, הוצב קרא במקום לא ריאלי, ומשכך צפוי היה כי יעזוב את תפקידו עם כינון הממשלה החדשה. לנוכח החלטת בית הדין של התנועה המאשרת את הרכב הרשימה הנוכחי, עשוי קרא לאבד את תפקידו בממשלת נתניהו הבאה, אם תורכב.

תגיות:איוב קראשגרירות ישראלמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה