חדשות בארץ

סופי: כחלון ימוזג עם הליכוד, יבוטלו הפריימריז

בניגוד לחוקת המפלגה, אישר בית הדין של הליכוד החלטה תקדימית העוקפת את סמכותו של מרכז המפלגה. יו"ר בית הדין: "בלעדיה, מרבית הסיכויים שבעצם בימים האלה הייתה מוקמת ממשלה שהשמאל הוא המרכיב המרכזי בה"

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית הדין של מפלגת הליכוד הודיע היום (ראשון) על אישור החלטת מזכירות המפלגה למיזוג רשימת כולנו ללא צורך באישור מרכז המפלגה, וכן לבטל את הפריימריז לראשות ולרשימה. לפי יו"ר בית הדין, ח"כ לשעבר מיכאל קליינר, הצורך החיוני באישור החלטת המזכירות נעוץ בצורך פוליטי, זאת מאחר ובלעדיה "מרבית הסיכויים שבעצם בימים האלה הייתה מוקמת ממשלה שהשמאל הוא המרכיב המרכזי בה, בניגוד לרצון הציבור וחברי הליכוד".

את ההחלטה החריגה לעקוף את חוקת הליכוד, ולנטרל את סמכותו החוקתית של מרכז המפלגה, טען קליינר כי "החלטת המזכירות הייתה הגוף הרחב ביותר שניתן לכנס טרם ההצבעה על פיזור הכנסת". לדבריו, "לולא ההחלטה לא היה לצפות שחברי כולנו יתמכו בפיזור הכנסת שיביא כליה על סיעתם".

קליינר הוסיף כי "אנשי כולנו שינו את מצבם לרעה באופן בלתי הפיך בגין הסתמכות על מצג החלטת מזכירות הליכוד. לכן טובת הליכוד מחייבת עמידה מוחלטת אחרי המצג הזה. אחרת לא רק שתדמית הליכוד תיפגע קשות מהצגתה כגוף שההגינות ממנו והלאה, אלא שבעתיד יקשה על הליכוד לנהל משאים ומתנים שאמון ואמינות הם מרכיב מרכזי בהכתרתם בהצלחה". לטענת יו"ר בית הדין, משמעות דחיית החלטת המזכירות "תקשה בעתיד על הליכוד לנהל משאים ומתנים שאמון ואמינות הם מרכיב מרכזי בהצלחתם"

לצד קליינר, שאליו הצטרפו עוד שני דיינים, עמדו שני דיינים שהתנגדו להחלטת בית הדין, זאת בטענה כי החלטת המזכירות ניתנה ללא סמכות.

עם ההודעה על אישור החלטות המזכירות, שאותן הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו קודם לפיזור הכנסת, הגישו חברי הכנסת אריאל קלנר ומיכל שיר, עתירות כנגדו. מגישי העתירה חוששים כי מיזוג אנשי כולנו עשוי לדחוק אותם מהרשימה. נוסף אליהם, שני פעילים במפלגה גם כן עתרו נגד ההחלטה, ודרשו לקיים בחירות פנימיות. בעקבות העתירות, יקיים בית הדין דיון נוסף, ולאחר מכן יוכלו העותרים לפנות לבית המשפט מחוזי.

לדברי קליינר, ההחלטות שממזגות את כולנו בתוך הרשימה, מכוונות לשיתוף פעולה פרלמנטרי בלבד. בנוסף קבע בית הדין כי מזכירות המפלגה תאשר חקיקת חוק נורבגי על ארבעה שרים, וכך לא ייפגע מקומם של הח"כים ברשימה.

בפסק הדין הודגש כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, התחייב בפני ארבעת חברי כולנו כי מדובר בהליך תקין, המעוגן בחוות הדעת של היועצים המשפטיים. בעקבות זאת, כתב קליינר, "החליטו לעמוד כאיש אחד מול הלחצים של כחול לבן ולסמוך על הגינותה של תנועת הליכוד. כל הצעה להצבעה, או לאישור, שעלולים לסדוק את מחויבות הליכוד להחלטת המזכירות בעניין כולנו היא החלטה פסולה ופגומה מוסרית".

תגיות:הליכודכולנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה