חדשות בארץ

עכשיו זה סופי: נצרת עילית שינתה את שמה לנוף הגליל

תושבי נצרת עילית אישרו במשאל את המהלך שיזם ראש העיר רונן פלוט לשינוי שמה של העיר. המהלך נועד לבדל את העיר מנצרת הסמוכה ולמתג אותה מחדש עם זהות עצמאית

גם השלט ישונה: הכניסה לנוף הגליל, לשעבר נצרת עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)גם השלט ישונה: הכניסה לנוף הגליל, לשעבר נצרת עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

תושבי נצרת עילית אישרו ביום שישי האחרון כי שמה של עירם ישונה ל"נוף הגליל". במשאל הראשון מסוגו מישראל, שהעמיד את שאלת שינוי שם העיר להכרעת התושבים, השתתפו 10,242 בני אדם. 79.7% אחוז מכלל המצביעים תמכו בשם החדש שנבחר.

היוזמה לשינוי שמה של נצרת עילית הובלה על ידי ראש העיר רונן פלוט, שנבחר בשנה שעברה לכהונה שנייה ברוב מוחץ של 98.6 אחוזים. פלוט, שהיה המתמודד היחיד בבחירות, הודיע לאחר מכן על כוונתו להקנות זהות עצמאית לנצרת עילית ולשים סוף ל"בלבול הכרוני", כהגדרתו, בינה לבין העיר הערבית הסמוכה נצרת. "זה הגיוני שאנחנו מקבלים צ'קים של עיריית נצרת והם מקבלים צ'קים שלנו?", שאל פלוט בכנס לסיכום מערכת הבחירות. "אין מנוס אלא להחליף שם. אנחנו לא צריכים להצטדק שאנו לא נצרת. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר וימתג אותה בזהות החדשה".

ההצעה לשנות את שמה של נצרת עילית לנוף הגליל אושרה פה אחד במועצת העיר ובוועדת השמות של משרד ראש הממשלה. למעשה, מבחינה חוקית לא היה צורך במשאל, אך בעירייה הוחלט לשתף את התושבים בהחלטה. הליך ההצבעה החל ביום שלישי שעבר, וכל התושבים שמלאו להם 17 עם רישום פנקס הבוחרים האחרון בבחירות לרשויות המקומיות היו זכאים להצביע.

בעיריית נוף הגליל הביעו שביעות רצון מההשתתפות הערה של התושבים: "אלפי אנשים פינו מזמנם והגיעו לקלפיות על מנת להצביע ולהשפיע. עצם ההשתתפות הגבוהה של התושבים היא דבר גדול, שמחמם את הלב ומראה איזו עיר נפלאה יש לנו, ועד כמה אנו צודקים ברצון למתג אותה מחדש ולהראות את יופיה לכולם". עם היוודעת תוצאות ההצבעה, אמר ראש העיר פלוט: "אני מאוד שמח שסוף סוף לעיר הזו יש שם משלה. בשעה טובה, נוף הגליל, שיהיה בהצלחה".

שר הפנים אריה דרעי בירך על ההחלטה לשנות את שמה של נצרת עילית: "ראש העיר רונן פלוט איפשר לתושבי העיר להחליט, ומעתה ייקרא שמה נוף הגליל. אין לי ספק שהעיר היפה תמשיך לשגשג, להתפתח ולהצליח".

תגיות:נצרת עיליתאריה דרעירונן פלוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה