חדשות בעולם

טראמפ: לא ביטלתי את הפעולה הצבאית נגד איראן אלא רק השהיתי אותה

בראיון לרשת NBC אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי אינו רוצה במלחמה עם איראן, אך במידה והיא תפרוץ – "זו תהיה השמדה שטרם ראיתם". על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", טראמפ אישר לבצע מתקפת סייבר נגד מערכות מחשב איראניות השולטות על שיגור הטילים

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (ראשון) כי בניגוד לדיווחים הוא לא ביטל את הפעולה הצבאית שתוכננה נגד איראן בתגובה להפלת המל"ט האמריקני. "מעולם לא ביטלתי את המתקפה נגד איראן, כפי שיש מי שמדווחים בצורה לא נכונה, אלא רק עצרתי את הוצאתה לפועל בשלב זה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. מוקדם יותר כתב הנשיא האמריקני כי "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. הם היו בדרכם לגרעין בתוך מספר קטן של שנים, ותהליך הווידוא הקיים אינו מקובל". טראמפ הוסיף כי מחר יוטלו סנקציות משמעותיות נוספות על איראן: "אני מצפה ליום בו הסנקציות יוסרו, והאיראנים יהפכו שוב לאומה יצרנית ומשגשגת – מוטב מוקדם מאשר מאוחר".

בראיון שהעניק שלשום לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC – שישודר היום במלואו – הסביר טראמפ מה הניע אותו לעצור את המתקפה שתוכננה נגד מטרות צבאיות באיראן. לדבריו, לפני שהעניק את 'האור הירוק' הסופי לפעולה, הוא שאל את בכירי הצבא כמה איראנים ייהרגו, ונענה כי המספר מוערך ב- 150 הרוגים. "חשבתי על כך לשנייה ואמרתי: הם יירטו מל"ט לא מאויש, ואנחנו נשב בעוד חצי שעה עם 150 הרוגים. לא אהבתי את זה, לא חשבתי שזה מידתי". טראמפ הכחיש את הדיווחים לפיהם מטוסי הקרב של צבא ארצות הברית היו באוויר בדרכם לתקיפה, אם כי ציין כי הם עמדו לצאת לדרך בכפוף לאישורו, שכאמור לא ניתן.

הנשיא האמריקני הדגיש כי אינו רוצה במלחמה עם איראן, אך במידה והיא תפרוץ – "זו תהיה השמדה שטרם ראיתם. אבל אני לא רוצה לעשות זאת". הוא הוסיף כי אינו מציג תנאים מוקדמים לשיחות עם טהראן: "אתם לא יכולים להחזיק בנשק גרעיני, ואם אתם רוצים לדבר על כך – טוב. אחרת, אתם יכולים לחיות בכלכלה מרוסקת עוד הרבה זמן".

בתוך כך, ה"וושינגטון פוסט" דיווח הלילה כי טראמפ אישר לפנטגון להוציא לפועל מתקפת סייבר נגד איראן שתוכננה במשך זמן רב – שבועות, וייתכן אף חודשים. על פי הידיעה, המתקפה – שבוצעה על ידי מפקדת הסייבר של ארצות הברית – פגעה במערכות ממוחשבות השולטות על שיגור הטילים באיראן. הבקשה לביצוע מתקפת הסייבר הועברה לטראמפ לפני כשבוע וחצי, לאחר הפגיעה במכליות הנפט במפרץ עומאן, שבארצות הברית טוענים כי איראן היא האחראית לה.

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה