חדשות בארץ

טראמפ ביטל מתקפה באיראן, נחשפה התכנית הכלכלית של עסקת המאה

טראמפ מבטל מתקפה נגד איראן אך ממשיך לאיים עליה, הבית הלבן חושף את החלק הראשון בתכנית השלום האמריקנית, ברק מודיע על כוונה לרוץ במפלגה חדשה, ועימותים קשים בגיאורגיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

למרות הפלת המל"ט האמריקני, טראמפ במסר לאיראן: "לא מחפש מלחמה". יממה לאחר שהורה לצבא ארצות הברית לעצור את ההפצצה על איראן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (שישי) כי הוא אינו מעוניין במלחמה עם איראן, אך אם ייאלץ לעשות זאת, היא תסתיים ב"השמדה". "אני לא מחפש מלחמה, ואם תהיה – זו תהיה השמדה שטרם נראתה כמוה. אבל אני לא רוצה לעשות את זה", אמר טראמפ בראיון לרשת NBC.

לילה קודם לכן טראמפ ביטל ברגע האחרון מתקפה נגד מטרות איראניות, בתגובה להפלת המל"ט האמריקני שטס בשטח בינלאומי. בהמשך לסדרת הציוצים בחשבון הטוויטר שלו במהלך יום השישי, הסביר טראמפ בריאיון כי הורה לעצור את המתקפה לאחר שהבין כי זו לא תהיה מידתית. "היו נהרגים 150 איראנים", אמר. הוא הוסיף כי "איראן לעולם לא תוכל להחזיק בנשק גרעיני, לא נגד ארה"ב ולא נגד העולם".

הבית הלבן פרסם היום את החלק הכלכלי של תכנית השלום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. התכנית כוללת הקמת קרן בינלאומית שתשקיע כ-50 מיליארד דולר בפרויקטים לשיפור הכלכלה הפלסטינית ומדינות ערב באזור. רוב הכסף שתשקיע הקרן, כ-28 מיליארד דולר במספר, יוקדש ישירות להשקעה בעזה ובגדה המערבית, כאשר שאר הסכום ינותב לפרויקטים כלכליים בירדן, מצרים ומדינות שכנות. בין התכניות הבולטות בעזה, סלילת כביש גישה ובניית קו רכבת שיחברו את עזה לגדה המערבית דרך שטח ישראל.

בשל חשד לריגול למען ארצות הברית, איראן הוציאה להורג עובד משרד ההגנה. ג'לאל חג'יזאבאר, עובד לשעבר בארגון התעופה והחלל של משרד ההגנה האיראני, הוצא בימים האחרונים להורג, לאחר שנמצאו בביתו מסמכים וציוד ריגול – כך דווח היום בסוכנות הידיעות האיראנית.

בהמשך לדיווחים, ברק ירוץ במפלגה עצמאית ולא יחבור לעבודה. ראש הממשלה ויו"ר העבודה לשעבר, אהוד ברק, הודיע אתמול כי הוא שוקל את הקמתה של מפלגה חדשה, וכי אין לו כל כוונה להצטרף למפלגת העבודה. "לא נכון לרוץ מתוך מפלגת העבודה, החלטתי שצריך לבחון את הצורך להקים מפלגה ובקרוב אודיע אם ארוץ ברשימה בבחירות הקרובות", אמר ברק לחדשות 12. דבריו נאמרו על רקע מגעיו המוגברים עם מספר פוליטיקאים בעבר ובהווה.  

לאחר חצי שנה ללא מינוי קבוע, טראמפ שוקל למנות את ממלא מקום שר ההגנה. הבית הלבן הודיע הלילה כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכוון למנות את מארק אספר למזכיר ההגנה הקבוע. אספר נכנס השבוע לתפקיד ממלא מקום במקומו של הממלא הקודם, פטריק שנהאן, שעזב במפתיע את תפקידו. ההודעה על המינוי הצפוי התקבלה לאחר חצי שנה שבה לא מונה שר הגנה קבוע.

בעימותים שפרצו אתמול בגיאורגיה, נפצעו יותר מ-200 בני אדם. לפי הרשויות, חצי מהפצועים פונו במצב בנוני עד קשה לבתי החולים. מוקדם יותר הודיעה זאת נשיאת המדינה, סלומה זוראבישווילי, כי היא מקצרת את ביקורה בבלארוס ושבה בהקדם לבירת המדינה, טליביסי. לדבריה, המשבר פרץ לאחר הופעתו של מחוקק רוסי בפרלמנט הגאורגי, וכי "הגיס החמישי הרוסי אשם".

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו ממוצעות לעונה.

 ביום שני תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום.

 ביום שלישי תחול עוד עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה, הביל בחוף, ויבש בפנים הארץ.

תגיות:דונלד טראמפאהוד ברקגיאורגיהעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה