חדשות בארץ

"לא פוסל אף אחד. לא את גנץ ולא את נתניהו"

למרות שנתניהו הבהיר כי יפעל להשיג 61 תומכים ללא ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו עדיין ממשיך להצהיר על תמיכתו בראש הממשלה, זאת לצד ההדגשה כי ייתכן וימליץ על גנץ לראשות הממשלה

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר היום (חמישי) כי חרף דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל להקמת ממשלה ללא ליברמן, הוא "יתמוך בו, אם יצבור את מרב המנדטים". בריאיון, בגלי צה"ל, אמר ליברמן כי מפלגתו לא תצטרף לממשלת שמאל צרה.

לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, "נתניהו בצדק רוצה לברוח מהאמת הוא נכשל בניהול המשא ומתן הקואליציוני". הוא הדגיש כי הוא "לא פוסל אף אחד. לא את גנץ ולא את נתניהו", אמר, "מה שאני כן מתחייב - שישראל ביתנו לא תיכנס לאף ממשלה צרה, לא נהיה חברים בממשלה צרה - לא בממשלת הלכה ולא בממשלת שמאל". בדבריו רמז לאפשרות כי ההתחייבות תשתנה לפי המצבים הפוליטיים: "אנחנו כרגע, בעת הזאת", אמר, "נהיה חברים רק בממשלה רחבה, רק של שתי המפלגות הגדולות וישראל ביתנו".

ליברמן הוסיף: "לפני שנמליץ נדרוש משתי המפלגות הגדולות להתחייב לעקרון ממשלה רחבה. בין פרסום תוצאות הבחירות למפגש אצל הנשיא עד שזה מתפרסם עובר כשבועיים… אם לא נקבל התחייבות משתיהן - לא נמליץ על אף אחד. כמו בסוגיה של חוק הגיוס, אנחנו שקופים וברורים ולא נסטה מהדרך הזו".

ליברמן התייחס לניסיונות החיזור של המפלגות הגדולות אחר התמיכה החרדית, לרבות הדיווחים על ניסיונותיה של כחול לבן להתחבב על הנציגים החרדיים. "ברור שגם בני גנץ וגם בנימין נתניהו מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים. שמענו גם את בוגי יעלון לא יודע מה נכון… אבל כל מה שראיתי בחודש האחרון - החנופה מצד בני גנץ וחבריו לחרדים - מצביע לכיוון הרצוי מבחינתם. אני חושב שממשלה כזאת היא לא טובה לצרכים של מדינת ישראל בעת הזו ולכן אני מקווה שאנחנו נגיע ליום הבחירות עם מספיק מנדטים על מנת לכפות את זה גם על זה וגם על זה".

אתמול, לאחר שישראל ביתנו הגישה תביעה נגד צייצן טוויטר שטען כי ליברמן נפגש עם ח"כ יאיר לפיד בווינה, במטרה לקם שיתוף פעולה, הודיעה על הסרת התביעה, זאת בעקבות התנצלותו בפני יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, ברדיו 103FM. בהתנצלותו אמר כי הוא "רוצה להבהיר שהדברים שכתבתי התבססו על פרסומים שונים בנושא. טעיתי בכך. הסרתי את כל הפרסומים שפרסמתי על הנושא, ואני מתנצל בפני אביגדור ליברמן אם הוא נפגע".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה