חדשות בארץ

לאחר העימות הפומבי: חיות נפגשה עם אוחנה

לאחר שתקף בחריפות את מערכת המשפט ואכיפת החוק, והתעמת פומבית עם נשיאת העליון, שר המשפטים הנכנס ערך פגישה עם אסתר חיות. השניים סיכמו על שיתוף פעולה וקיום פגישות רציפות

אוחנה עם ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, אבי חימי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אוחנה עם ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, אבי חימי (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, שר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה, נפגש היום (חמישי) עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בלשכתה בבית המשפט העליון בירושלים.

הפגישה נערכה לאחר עימות חריף בין שר המשפטים לנשיאת העליון, שבעקבות אמירתו כי אין חובה למלא אחר כל פסיקות בג"ץ, תקפה כי "בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' - הדרך קצרה". היום, לאחר הפגישה, מסרו השניים בהודעה משותפת כי הם שוחחו על "נושאים המצויים על סדר היום של מערכת בתי המשפט". בהודעה הודגש כי השניים הסכימו על שיתוף פעולה ענייני בין המערכת לשר על מנת לקדם עניינים אלו. נשיאת העליון ושר המשפטים סיכמו על פגישות עבודה קבועות אחת לשבועיים.

עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים, נשאל אוחנה בריאיון לחדשות 12, על התבטאותו מהעבר כי אין חובה לקיים את כל פסיקות בית המשפט, ואמר: "טלי חתואל גרה בגוש קטיף. היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מתברר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות כמה מבנים, הצבא זיהה את המבנים כסכנה ביטחונית, ובג"ץ אף שאין לו מומחיות החליט למנוע את ההריסה". אוחנה הבהיר כי "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים".

 דבריו של שר המשפטים עוררו סערה רבתי במערכת הפוליטית והמשפטית, כאשר ראש הממשלה בנימים נתניהו התנער מדבריו של אוחנה, ואמר כי "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם".

 גם נשיאת העליון תקפה את דבריו ואמרה כי "יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד. במילים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד - בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' - הדרך קצרה".

בריאיון, אוחנה הוסיף כי הוא נערך לאפשרות שבפרקליטות "יתפרו לו תיק". לדבריו, "במידה מסוימת אני מאמין שזה לא יקרה. אני מארח את זה כאפשרות אבל אני חושב שזה לא סביר". אוחנה אף הוסיף כי "לא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שבמערכת יושבים מלאכים צחורים שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד".

תגיות:אמיר אוחנהבית המשפט העליוןאסתר חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה