חדשות בעולם

איראן: יירטנו מל"ט אמריקני שחדר לשטחנו; ארה"ב: המל"ט הופל מעל המים הבינלאומיים

בהודעה של משמרות המהפכה האיראניים נטען כי מל"ט ריגול אמריקני חדר לשטחה של איראן ויורט. גורמים רשמיים בארצות הברית אישרו כי מל"ט צבאי אכן הופל, אך מסרו כי הוא היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז

מל"ט "MQ-4C טריטון" (צילום: שאטרסטוק)מל"ט "MQ-4C טריטון" (צילום: שאטרסטוק)
אא

ההסלמה במפרץ הפרסי: משמרות המהפכה האיראניים יירטו בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) מל"ט ריגול אמריקני. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א. בהודעה שנמסרה לתקשורת מטעם משמרות המהפכה נטען כי מדובר במל"ט מדגם "RQ-4 גלובל הוק", וכי הוא חדר לשטח האווירי של איראן במחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה.

בתגובה לטענה האיראנית, מסרו גורמים אמריקניים רשמיים לכלי התקשורת בארצות הברית ולסוכנויות הידיעות כי מל"ט של צבא ארצות הברית אכן הופל, אך היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז. לדברי המקורות, שדיברו בעילום שם, מדובר במל"ט של הצי האמריקני מדגם "MQ-4C טריטון", והוא יורט על ידי טיל קרקע-אוויר. מוקדם יותר הכחיש דובר פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קפטן ביל אורבן, את טענת איראן כי מל"ט אמריקני חדר לשטחה. "אף מל"ט אמריקני לא פעל היום במרחב האווירי האיראני", אמר.

התקרית היום מצטרפת להסלמה של הימים האחרונים במפרץ הפרסי. בשבוע שעבר הותקפו שתי מכליות נפט במפרץ עומאן. צבא ארצות הברית פרסם תמונות וסרטון וידיאו שמוכיחים, לטענתו, כי איראן היא שעמדה מאחורי המתקפה. דובר פיקוד מרכז של הצבא האמריקני, ארל בראון, מסר כי טיל קרקע-אוויר איראני מסוג SA-7 ניסה ליירט כטב"ם אמריקני מדגם MQ-9 שעקב אחרי המתקפה על המכלית היפנית קוקוקה קורג'וס. הטיל האיראני החטיא את המטרה ונפל למים.

בראיון שהעניק שלשום למגזין האמריקני "טיים" הגדיר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את המתקפה על מכליות הנפט במפרץ עומאן והמתקפות שקדמו להן במפרץ הפרסי כתקריות "מינוריות" והביע הסתייגות מיציאה לפעולה צבאית בעטיין. הוא הוסיף, עם זאת, כי הוא "בהחלט" יורה על פעולה צבאית נגד איראן כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני.

מספר שעות לפני שהודיע על התפטרותו מתפקידו מסיבות אישיות, מסר שלשום שר ההגנה בפועל של ארצות הברית, פטריק שנהאן, כי אישר לשלוח כ- 1,000 חיילים נוספים למזרח התיכון. שנהאן נימק את תגבור הכוחות בהסלמה האחרונה מצד איראן במפרץ הפרסי: "ההתקפות האיראניות האחרונות מאמתות את המודיעין המהימן שבידינו על ההתנהגות העוינת של הכוחות האיראניים ושלוחותיהם, המאיימת על כוח האדם והאינטרסים של ארצות הברית באזור". בהודעה שפרסם הדגיש שנהאן כי הכוחות הנוספים נועדו למטרות הגנה: "ארצות הברית אינה מחפשת עימות עם איראן. הפעולה היום נעשית על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של אנשי הצבא שלנו העובדים בכל רחבי האזור וכדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו. נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ולבצע התאמות ברמות הכוח כנדרש בהתאם לדיווחי המודיעין והאיומים".

תגיות:איראןארצות הבריתהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה