חדשות בארץ

יעלון נגד לפיד: "הפך לנטל"

לאחר החלטת כחול לבן למקד את הקמפיין על היו"ר גנץ, יוצא מספר 3 למתקפה חזיתית בתוך הנגמ"ש, וטוען כי יש לסלק את לפיד מהרשימה. יעלון: "הוא פגע בציבורים שבקלות יכולים היו למצוא בית בכחול לבן, או להפוך לשותפים שלנו בעתיד"

הנהגת כחול לבן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הנהגת כחול לבן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מספר 3 ברשימת כחול לבן, ח"כ משה יעלון תקף היום (רביעי) בחריפות חסרת תקדים את המועמד לרוטציה לראשות הממשלה, ח"כ יאיר לפיד, בעקבות דבריו התבטאויותיו של האחרון כנגד הציבור החרדי.

 "לפיד הפך לנטל", אמר יעלון בכנס הסגור, וקרא לסילוקו מהמפלגה. "הוא הלך על קמפיין נגטיבי, קמפיין של שנאה שעשה לנו נזק. הוא פגע בציבורים שבקלות יכולים היו למצוא בית בכחול לבן, או להפוך לשותפים שלנו בעתיד".

"הרוטציה שלו על ראשות הממשלה עם בני גנץ השפיעה על מצביעים לרעה", הוסיף יעלון. "זה מגובה בסקרים, גם עכשיו. יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע כחול לבן אבל חוששים מהעמדות שלו. הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר יותר אבל יש מי שמושכים אותו שמאלה".

בסביבתו של יעלון התנערו מהדיווח ושבו על המסרים כי המפלגה תתמודד באותה מתכונת של הבחירות האחרונות וכי הסכם הרוטציה בין המנהיגים בני גנץ ויאיר לפיד – יישאר בעינו. "יאיר לפיד הוא חבר ושותף לדרך", נמסר מטעמו של יעלון. יעלון הוסיף כי הוא "ממליץ ליריבינו הפוליטיים להתמקד בדעת הקהל ולא להמציא סכסוכים דמיוניים".

הדיווח מגיע על רקע חילוקי הדעות המהותיים בתוככי כחול לבן, שהתגברו, כך לפי הדיווחים, עם התגברות הביקורות הציבוריות כי הסכם הרוטציה בין גנץ ללפיד עשוי לפגוע קשות בסיכויים של הרשימה לכבוש את ראשות הממשלה, וזאת לנוכח אי-הרצון המופגן של החרדים לשבת עם יו"ר יש עתיד. בעקבות כך, בכחול לבן החלו לשנות אסטרטגיה, וביום ראשון קיימו יום עיון מיוחד לתכנון האסטרטגיה, שבסופו הוחלט כי בקמפיין יושם דגש מיוחד על היו"ר בני גנץ, ולא על "הרביעייה" – גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון – כפי שהיה עד עתה.

ימים קודם לכן הדגישו בכחול לבן כי הסכם הרוטציה בין גנץ ללפיד נשאר בתוקף. מהסיעה נמסר ברקע קריאותיו של גבאי כי "למרות הספקולציות והשמועות השקריות, כחול לבן תתמודד בבחירות הבאות באותה המתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים, כולל קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד, בדיוק כפי שסוכמה בהנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור".

תגיות:יאיר לפידמשה יעלוןחרדיםבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה