חדשות בארץ

הרכבלית בחיפה תופעל על ידי חברה טורקית

חברת "בורסה" הטורקית זכתה, יחד עם חברת "נתיב אקספרס", במכרז של משרד התחבורה להפעלת הרכבלית, שתחבר את מרכזית המפרץ, מסוף התחבורה הגדול בחיפה, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה. הרכבלית צפויה להתחיל לפעול במחצית השנייה של השנה הבאה

תחנת הרכבלית המתוכננת באוניברסיטת חיפה, אילוסטרציה (קרדיט: משרד התחבורה)תחנת הרכבלית המתוכננת באוניברסיטת חיפה, אילוסטרציה (קרדיט: משרד התחבורה)
אא

צעד נוסף לקראת הוצאתו לפועל של פרויקט הרכבלית בחיפה: חברת "נתיב אקספרס", המפעילה את התחבורה הציבורית בגליל, וחברת "בורסה" הטורקית יפעילו את הרכבלית בחיפה, לאחר שזכו במכרז של משרד התחבורה. במכרז התמודדו קבוצות נוספות, ביניהן אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים.

חברת "בורסה" מפעילה כיום רכבל המחבר בין העיר בורסה בטורקיה לפארק הלאומי בהר אלואג. החברה הטורקית ו"נתיב אקספרס" יידרשו להכשיר את כוח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני שיאפשרו להפעיל את הרכבל כחלק ממערך התחבורה הציבורית בחיפה. בפרויקט צפויים להיות מועסקים עשרות עובדים באופן ישיר ועקיף.

הרכבלית מוקמת בימים אלו על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף. היא צפויה להתחיל לפעול במחצית השנייה של השנה הבאה, ותחבר את מרכזית המפרץ – המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, הממוקם באזור הצ'ק פוסט – עם מוסדות ההשכלה הגבוהה של חיפה, הטכניון בנווה שאנן ואוניברסיטת חיפה שעל הכרמל. המיזם – שקודם על ידי שר התחבורה היוצא, ישראל כץ – צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטה ולעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון רכבם הפרטי. הרכבלית גם תקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם, וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.

אורך תוואי הרכבל הינו 4.4 קילומטרים, שיכללו שש תחנות, מתוכן שלוש תחנות נוסעים – במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. שלוש תחנות תפעוליות ימוקמו בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון.

לאורך ציר הרכבלית ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה של המסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ- 10 דקות, ואת הדרך מהטכניון לאוניברסיטת חיפה תחצה הרכבלית ב- 9 דקות נוספות. הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 150 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.

במשרד התחבורה מבהירים כי הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה, הכולל את האוטובוסים, הרכבת, המטרונית והכרמלית. כל הנוסעים ברכבל – גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער – ייהנו מכל ההנחות והפטורים המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות רב-קו, "חופשי חודשי" ו"חופשי סטודנטיאלי".

תגיות:חיפהרכבלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה