חדשות בארץ

נתניהו: "מתרשם מכוח ההשמדה של צה"ל"

בתום סיור שערך בתרגיל הנרחב של חילות האוויר והיבשה, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל לא תהסס להשתמש בכוחה הצבאי אל מול האויבים מדרום ומצפון. נתניהו: "מתרשם מאוד מהשיפור במוכנות, מרוח הלוחמים והמפקדים"

נתניהו בסיור בתרגול של חיל השריון (צילום: פלאש 90)נתניהו בסיור בתרגול של חיל השריון (צילום: פלאש 90)
אא

בסיור שערך הבוקר (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתרגיל הנרחב שמקיים חיל האוויר בצפון הארץ, התייחס לאיומים הנשקפים לישראל משלל הזירות. "אני אומר לאויבים שלנו - לצה"ל יש כוח השמד גדול ואל תנסו אותנו".

אתמול התיר דובר צה"ל לפרסום כי חיל האוויר החל ביום ראשון בתרגיל הרב-שנתי בהשתתפות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, מערך ההגנה האווירית ומערך הבקרה. התרגיל השנתי, שמסתיים היום, מתמקד בעיקר בזירה הצפונית, במסגרתו מדמה חיל האוויר תמרון בין-זרועי, שנועד לשפר את שיתוף הפעולה עם צבא היבשה בשלל זירות המותקפות ביו-זמנית. "אני מסיים עכשיו סיור בתרגיל גדול מאוד של צה"ל בכמה זירות, תרגיל רב זרועי", אמר ראש הממשלה בתום הסיור עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. "אני חייב להגיד שאני מתרשם מאוד מהשיפור במוכנות, מרוח הלוחמים והמפקדים ומכוח ההשמדה של צה"ל".

לאחר ששמע את הסקירות הביטחוניות מפי המפקדים בשטח, שעמדו על האתגרים הניצבים על ישראל מארגון חיזבאללה בלבנון, אמר נתניהו כי הוא "שומע את השכנים שלנו מצפון, מדרום וממזרח מאיימים בהשמדתנו. אני אומר לאויבים שלנו - לצה"ל יש כוח השמד גדול ואל תנסו אותנו".

 

התרגיל הנרחב מזה עשור: "כל חיל האוויר – באוויר"

בתרגיל הנרחב משתתפים לראשונה מטוסי ה-F-35 ("אדיר"). "הוא נותן מענה ומשפר את היכולת של חיל האוויר וכמובן תורם ללחימה הרב-זירתית. בדיוק לדברים האלה קיים המטוס הזה - מטוס הקרב המתקדם ביותר", אמר בכיר בחיל האוויר שהסביר כי "הערך המוסף של האדיר הוא לקטלניות ורב-ממדיות". הבכיר הוסיף כי יכולותיו הפנומנליות של המטוס "מאפשרים לפגוע בקבועי זמן קצרים. יודע לפעול במספר ממדים ומרחקים. לא היה לנו את היכולות האלה לפני זה".

"כל חיל האוויר - באוויר", אמר גורם אחר בחיל האוויר שהרחיב אודות שיתוף הפעולה הנרחב המתקיים בתרגיל זה, ואשר בא לידי ביטוי בתרגול עם כלל הכוחות – החל בחיילים באגף הטכני, דרך הטייס בקוקפיט, לוחם ההגנה האווירית והמפעיל בקרון, ועד למטה המבצעי של שדרת הפיקוד של חיל האוויר ומפקד חיל האוויר. "כולם נדרשים לקחת החלטות מבצעיות בזמן אמת, בדיוק כפי שצפוי לקרות לנו במלחמה", אמר.

בהתייחס לקריצה לזירה הצפונית, הסביר מפקד חיל האוויר, האלוף עמירם נורקין, כי "שם האויב הוא מיידי ומאתגר". לדבריו, ארגון הטרור הלבנוני, חיזבאללה, הוא "אויב חושב, מאתגר ומגיב עם טכנולוגיות ויכולות מעבר לקיים היום בזירה".

תרחיש נוסף שנכלל בתרגיל הוא הפלות של כלי טיס. לדברי הקצין הבכיר, "האויב שאנחנו מתרגלים הוא עצים וחזק, ובין השאר מפיל מטוסים ופוגע בבסיסים, אז אנחנו מתרגלים איך למנוע את זה. כמו כל נשק מתקדם שמגיע לזירה אנחנו בחיל מכינים את עצמנו לכך ומדמים את הנשק על ידי ביום אויב".

כזכור, במהלך החודשים האחרונים מתח נציב קבילות החיילים היוצא, האלוף (במיל.) יצחק בריק, ביקורת קשה על תפקוד בכירי צה"ל ועל אי-מוכנותו של צה"ל לצאת למלחמה. בדו"ח שחיבר הובהר כי מצב הכלים המשוריינים לא רחוק מהמצב באוקטובר 1973 והתריע מפני פגיעה קשה במחסני החירום של צה"ל, אשר נובעת, לטענתו, ממצוקת כוח אדם ובשל קיצוץ מאות רבות של תקני נגדים אשר הובילה לירידה דרמטית ברמת התחזוקה. בריק האשים את בכירי המטכ"ל המכהנים בכך שהם בוחרים להתעלם מדבריו כשהוא מציין כי אף שהעביר התרעות קודמות על מצב מחסני החירום, הצבא ממשיך וגורר את רגליו.

תגיות:חיל האווירצה"לתרגיל צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה