חדשות בעולם

טראמפ החל את מסע הבחירות ל- 2020: "נשמור על אמריקה גדולה"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, השיק את הקמפיין לבחירות 2020 בעצרת בחירות בפלורידה, בה תקף בחריפות את יריביו הדמוקרטים והבטיח לתומכיו: "לעולם לא אאכזב אתכם"

טראמפ בעצרת בחירות, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בעצרת בחירות, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, השיק הלילה (רביעי) באופן רשמי את הקמפיין שלו לבחירות 2020, שיקבעו האם הוא ימשיך לקדנציה שנייה בבית הלבן.

בעצרת, שהתקיימה באורלנדו שבפלורידה, ולעיני קהל של כ- 20,000 איש, חזר טראמפ בנאום של כשעה ורבע על הנושאים המרכזיים שהקנו לו את הניצחון ב- 2016. הוא הבטיח לטפל ביד חזקה בהגירה הבלתי חוקית ולגרש "מיליונים של זרים בלתי חוקיים". הוא תקף את יריביו הדמוקרטים, כינה אותם "אספסוף של שמאל קיצוני" והאשים אותם בניסיון להכשיר את ההגירה הבלתי חוקית למדינה במטרה להגדיל את מאגר הקולות שלהם: "יריבינו הדמוקרטים הרדיקלים מונעים משנאה, דעה קדומה וזעם ורוצים להרוס את המדינה שלנו כפי שאנו מכירים אותה. הצבעה לכל מועמד דמוקרטי ב- 2020 היא הצבעה לעליית הסוציאליזם הרדיקלי ולהרס החלום האמריקני".

הנשיא תקף שוב ושוב את הילרי קלינטון, יריבתו הדמוקרטית במרוץ 2016, והזכיר את הפרשה המביכה של מחיקת המיילים בה הייתה מעורבת. את סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן - אחד מהמתמודדים הרבים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, שזכה בשבוע שעבר לסקר מחמיא מול הנשיא המכהן - כינה טראמפ "ג'ו הישנוני".

טראמפ העלה על נס את הישגיו הכלכליים במהלך הקדנציה. הוא מתח ביקורת על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב- 2016 שנוהלה על ידי רוברט מולר והגדירה כ"ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה הפוליטית" וכניסיון לא חוקי לשנות את תוצאות הבחירות. הנשיא תקף גם את כלי התקשורת, וחזר על מנטרת ה"פייק ניוז" הידועה שלו כלפיהם.

"הלילה אני עומד בפני כדי להשיק רשמית את הקמפיין שלי לקדנציה שנייה כנשיא ארצות הברית", אמר טראמפ לתומכיו המריעים. "אני מבטיח שלעולם לא אאכזב אתכם". הוא הציג את סיסמת הבחירות החדשה שתלווה את הקמפיין - "לשמור על אמריקה גדולה".

ברני סנדרס, אחד מהמועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, הגיב בחריפות על נאומו של הנשיא. "טראמפ חי ביקום מקביל, הוא רחוק מלהיות בקשר עם אנשים רגילים. חייבים להביס אותו", כתב סנדרס בחשבון הטוויטר שלו. "העבודה החשובה ביותר שלנו היא להביס את הנשיא המסוכן ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה הזו".

תגיות:בחירותדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה