חדשות בארץ

עימות נוסף בין נתניהו לריבלין: "אסור לתת לשיח לפלג, אין כמו ראש הממשלה שיודע זאת"

לאחר העימות בטקס הממלכתי, נתניהו וריבלין מותחים שוב ביקורת הדדית. ריבלין: "אסור לתת לשיח המפלג להמשיך ולהרוס, אין כמו רה"מ לדעת זאת". נתניהו: "ההיסטוריה שוכתבה בידי מי שראו עצמם כמנצחים, בזכות הממשלה שלנו פועלה של המשפחה הלוחמת מקבל מקום ראוי"

ריבלין, הערב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין, הערב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יממה לאחר העימות הפומבי בין נשיא המדינה ראובן ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב (שלישי) חלה עליית מדרגה כאשר ריבלין האשים את נתניהו בפילוג העם. "אסור לתת לשיח המפלג, להמשיך ולהרוס כל חלקה טובה. אין כמו ראש הממשלה שיודע זאת", אמר הנשיא בטקס האזכרה לחללי אלטלנה, בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. נתניהו, שנאם לאחריו, השיב לו כי "ההיסטוריה שוכתבה בידי מי שראו עצמם כמנצחים".

"אם יש גבורה בפרשת אלטלנה", אמר נשיא המדינה, "אם יש גיבורים לאלטלנה, מנחם בגין זכרונו לברכה, הוא הגיבור. מנחם בגין הוא סמל ומופת לכך שניתן גם לאחר ששולם מחיר דמים, לעשות הכל, הכל כדי לשמור על אחדותנו".

"השיח האלטלני שולט בישראל", הטיח ריבלין. "שיח מאשים, רדוד ואלים. אפילו המילה אחדות, שנזרקת לאוויר נשמעת חסרת משמעות, ומיד נמוגה באווירה הכללית. המילה אחדות, אחדות העם, חייבת לחזור לעולם המושגים שלנו, ולא כמילה ריקה מתוכן, אלא כתביעה חברתית נחרצת. אם לא נשמור את הרקמה המאחדת אותנו, נרד לתהום השנאה שכבר החריבה את ביתנו הלאומי יותר מפעם אחת".

בנאומו של ראש הממשלה, עמד על המוסריות הישראלית, שלדבריו עולה לישראל מחיר יקר. "פרשת אלטלנה איננה חתומה בדפי העבר", אמר נתניהו בפתח נאומו. "עדויות שונות בעניינה מוספות להיכתב. חשוב גם כאן לספר את האמת. האמת איננה אויב העם, היא יסוד קיומנו". לדבריו, "אנחנו נמצאים הרבה פעמים באתגרים כאלה, של דברים שמתקרבים לחופי ישראל ושמי ישראל, שאנחנו לא יודעים אם מדובר באויב, ולוקחים סיכונים על מנת להימנע מלשפוך דם ישרים".

"כולנו מחויבים למנוע שפיכות דמים, כולנו מחויבים למנוע מלחמת אחים", הוסיף ראש הממשלה. "חילוקי הדעות הם חלק בלתי נפרד של הדמוקרטיה. כל העת עלינו לזכור אמת אחת פשוטה - אחים אנחנו, עם אחד אנחנו, אין אחר. במשך עשרות שנים לא היה כאן קרב אמיתי על האמת ההיסטורית". נתניהו המשיך ותקף את מחנה השמאל על קריאתו לאיחוד השורות: "במשך עשרות שנים היה דבר אחר - מחנה שלם נדחק לפינה. ההיסטוריה נכתבה ולעיתים שוכתבה בידי מי שראו עצמם כמנצחים שהכריעו את המנוצחים. רק בגלל פעולות שלנו, של הממשלה שלנו, פועלה של המשפחה הלוחמת מקבל מקום ראוי בתולדות ישראל".

אתמול, בטקס לזכר נשיאי המדינה וראשי הממשלה, התעמתו ראש הממשלה ונשיא המדינה, כאשר האחרון תקף את נתניהו על מתקפותיו הרבות כנגד מערכת המשפט, אחרי שנתניהו תקף את "מסע הציד", כדבריו, נגד רעייתו. "הרשות השופטת היא אבן יסוד בדמוקרטיה, החובה לכבד את בית המשפט נמדדת גם במילים של נבחרי הציבור", אמר הנשיא. בהמשך, במענה לדבריו של נתניהו כי הוא "לא שוכח לרגע" את חשיבות בית המשפט, השיב לו ריבלין ממקומו בקהל: "אתה יודע מה מורי ורבי מנחם בגין היה אומר - 'המובן מאליו - טוב שייאמר'".

תגיות:ראובן ריבליןהסתהאלטלנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה