חדשות בארץ

נתניהו מכחיש: "ישראל תשתתף בוועידה בבחריין"

חרף דבריו של הבכיר האמריקני, שאושרו על ידי גורמים בלשכת ראש הממשלה, נתניהו מבהיר כי ישראל תשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין. נתניהו בהתייחסות לפסגה המשולשת עם רוסיה וארצות הברית: "אלף עדויות על מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל היום בין האומות"

נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שלישי) כי ישראל תשלח נציגים לוועידת השלום בבחריין שתיערך בשבוע הבא. בכך סתר נתניהו את דבריו של הגורם האמריקני שאמר אתמול כי בוועידה הכלכלית, שתהווה את אות הפתיחה לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לא ישתתפו נציגים מממשלת ישראל, זאת בניסיון להציגה כא-פוליטית.

"בקרוב מאוד יתקיים בבחריין כנס חשוב, שאנחנו מברכים עליו, של ניסיונה של ארה"ב להביא לעתיד טוב יותר, ולפתור בעיות של האזור", אמר נתניהו בנאומו בטקס האזכרה השנתי לחללי אוניית אלטלנה. "יהיו נוכחים בו כמובן ישראלים", הדגיש.

ראש הממשלה התייחס בנוסף לקשרים החשאיים שמקיימת ישראל עם מספר מדינות ערב, הנחשבות עוינות לישראל: "באור ובסתר, אנחנו מקיימים מגעים עם מנהיגים רבים של העולם הערבי, ויש קשרים ענפים בין מדינת ישראל לרוב המדינות הערביות", אמר בטקס בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב.

נתניהו הזכיר בנוסף את הוועידה התקדימית שתקיים ישראל השבוע בין רוסיה וארצות הברית. "זה מפגש היסטורי וחסר תקדים", אמר. בוועידה הבינלאומית ייערך מפגש של היועצים לביטחון לאומי של ארה״ב, רוסיה וישראל. "זוהי פסגה חשובה ביותר להבטחת היציבות במזרח התיכון, בזמנים סוערים ורוגשים. יש דבר חשוב במפגש המשולש הזה, של שתי מעצמות-העל במדינת ישראל, כדי להעיד אלף עדויות על מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל היום בין האומות".

אמש אמר גורם בכיר בממשל האמריקני כי בבית הלבן החליטו שלא להזמין נציגים מממשלת ישראל לסדנה הכלכלית בבחריין, זאת בשל הרצון האמריקני למנוע מהוועידה הכלכלית "לשאת אופי פוליטי", כדי להתמקד בנושאים הכלכליים. במקום זאת אמר כי "אנחנו מזמינים אנשי עסקים ישראלים ואנשי עסקים פלסטיניים. אנחנו רוצים לשמור על האירוע א-פוליטי, עד כמה שאפשר". נזכיר כי דבריו של הגורם האמריקני על אי-זימונה של ישראל, אושרו היום בידי גורמים בלשכת ראש הממשלה, שאמרו כי "ההחלטה התקבלה בתיאום בין ישראל לארה"ב".

על רקע זה, ובניגוד לדיווחים בחודש שעבר כי שר האוצר משה כחלון צפוי לעמוד בראש המשלחת הישראלית לוועידה, ב'הארץ' דיווחו אתמול מפי גורמים בסביבת השר שמסרו כי כחלון לא ישתתף בוועידה בשבוע הבא.

בתוך כך, שר החוץ הירדני, איימן ספדי, שארצו תשתתף בוועידה, הצהיר אתמול כי "לא צריך להגזים בחשיבות" של הוועידה הכלכלית. עדות לכך ניתן לראות מהודעתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כי האיחוד ישלח "נציגים ברמה טכנית" לוועידה.

 

בעקבות הדיווח על אי התייצבותה של ישראל בוועידה, מוקדם יותר היום חגגו ברשות הפלסטינית את ההודעה, וציינו כי הדבר מלמד על כישלונו של הממשל לקדם יוזמות שלום. "העמדה והנחישות הפלסטינית והקונצנזוס הבינלאומי שימרו את ירושלים, הקדושה והישות הפלסטינית", מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה.

"כל פגישה בבחריין או בכל מקום אחר, שנערכת ללא ההנהגה הפלסטינית הלגיטימית, מוכיחה שוושינגטון לא יכולה להצליח ולא תצליח להשיג דבר לבדה ובכוחות עצמה", אמר דוברו של אבו מאזן, והוסיף: "עמדת הנשיא וההנהגה הפלסטינית, שמתמקדת בירושלים, באסירים ובזהות הפלסטינית, תכשיל את כל המזימות, סדנאות העבודה והפגישות". לדבריו, "הכתובת הלגיטימית היא הנשיא ואנשיו שדוגלים בעמדה הפוליטית הנכונה". הדובר ציין כי הרשות הפלסטינית תומכת בשלום צודק על בסיס הסכמה לאומית ובינלאומית: "עמדתו של העם היא ברורה וצלולה - והיא תביס כל קנונייה".

עם זאת, יחד עם הדיווח כי נציגים ישראלים רשמיים לא ישתתפו, ברשת "אל קודס" הפלסטינית דיווחו היום כי האלוף במילואים, יואב (פולי) מרדכי, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הודיע כי הוא נענה להזמנת ארצות הברית והוא ישתתף בסדנה הכלכלית בבחריין. עוד דווח כי מתנהלים מגעים לצרף לוועידה אף את כמיל אבו רוקון, מתאם פעולות הממשלה הנוכחי.

תגיות:בחרייןהוועידה בבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה