חדשות בעולם

סין ורוסיה נגד וושינגטון: "תגררו את האזור למלחמה"

ארצות הברית מודיעה על תגבור הכוחות במזרח התיכון וסופגת גינויים ממעצמות העולם החתומות גם הן על הסכם הגרעין עם איראן. לדברי רוסיה וסין, על מדינות אירופה לסייע לאיראן לגבור על הסנקציות האמריקניות

סין-ארה"ב (איור: שאטרסטוק)סין-ארה"ב (איור: שאטרסטוק)
אא

בעקבות הודעתו אמש (שלישי) של הממשל האמריקני על תגבור נוסף של הכוחות במזרח התיכון, רוסיה הזהירה היום את ארצות הברית מפני מלחמה עם איראן. "הצעדים של האמריקנים הם פרובוקציות שעלולות להוביל למלחמה", אמר סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי רייבקוב, בריאיון לתקשורת הרוסית. הבכיר קרא לשני הצדדים לגלות איפוק ולהימנע מהסלמה נוספת.

בהתייחס להודעת טהראן אתמול על נסיגות נוספות מהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, לרבות רוסיה, במסגרתו תגביר משמעותית את העשרת האורניום, אמר סגן השר כי מוסקבה מאמינה כי איראן תיצמד להסכם ולא תפר אותו. הבכיר הרוסי הוסיף כי לנוכח הסנקציות האמריקניות על טהראן, "צריך למצוא דרכים נוספות לאפשר לאירן לייצא נפט שוב", וקרא למדינות אירופה להמשיך במחויבותן להסכם הגרעין.

נוסף לאזהרות ששיגרו בקרמלין על הבית הלבן מפני מלחמה עם טהראן, גם בסין הצטרפו ללחצים ודחקו בממשל האמריקני שלא לשגר כוחות נוספים למפרץ. לטענת בייג'ינג, המהלך עשוי להוות "תיבת פנדורה" שתפתיע את וושינגטון. יחד עם אזהרותיה לאמריקנים, ואמרו כי איראן לא אמורה לסגת מהסכם הגרעין "כל כך בקלות", זאת חרף הסנקציות החריפות שעשויות להביא למיטוט מוחלט של הכלכלה האיראנית.

כזכור, אמש, בשל החשש הגובר בוושינגטון מתוקפנות אירנית באזור ולנוכח המלצת פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, אישר שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, לשלוח כ- 1,000 חיילים נוספים למזרח התיכון. שנהאן נימק את תגבור הכוחות בהסלמה האחרונה מצד איראן במפרץ הפרסי בקבעו כי "ההתקפות האיראניות האחרונות מאמתות את המודיעין המהימן שבידינו על ההתנהגות העוינת של הכוחות האיראניים ושלוחותיהם, המאיימת על כוח האדם והאינטרסים של ארצות הברית באזור".

שנהאן הדגיש בהודעתו כי הכוחות הנוספים נועדו למטרות הגנה: "ארצות הברית אינה מחפשת עימות עם איראן. הפעולה היום נעשית על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של אנשי הצבא שלנו העובדים בכל רחבי האזור וכדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו. נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ולבצע התאמות ברמות הכוח כנדרש בהתאם לדיווחי המודיעין והאיומים".

בחודש שעבר הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על עיבוי הכוחות באזור בעוד 1,500 חיילים, זאת בעקבות תקיפתן של שתי מכליות נפט בסמוך לאיחוד האמירויות והערכת הממשל כי איראן אחראית לכך. בתחילת השבוע האשים מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, את טהראן בתקיפה, לאחר שמשרד ההגנה פרסם תיעוד המוכיח זאת. "לקהילת המודיעין יש נתונים רבים והמון ראיות. העולם יזכה לראות הרבה מזה", אמר פומפאו ואחר הבהיר כי "הנשיא טראמפ עשה כל שביכולתו כדי למנוע מלחמה. אנחנו לא רוצים מלחמה".

כאשר נשאל בראיון האם טראמפ מתכוון לשלוח כוחות נוספים, סירב פומפאו להשיב לשאלה  ואמר: "אירן לא תשיג נשק גרעיני, זו המטרה. אתמול קיימתי מספר שיחות עם עמיתיי ברחבי העולם. אני בטוח שיהיו לנו שותפים שמבינים את האיום הזה".

תגיות:סיןרוסיהארצות הבריתדונלד טראמפאיראןתכנית הגרעיןההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה