חדשות בארץ

לאחר כשבוע: ישראל הרחיבה את מרחב הדיג

לאחר זיגזג בנוגע להטלות סגרים ימיים על הדייגים העזתים, החליטה ישראל על פתיחת מרחב הדיג. בישראל הדגישו כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכי כל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון

דייגים בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)דייגים בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

לאחר סגר ימי שנמשך 6 ימים, ישראל הגדילה הבוקר (שלישי) את מרחב הדיג מול חופי רצועת עזה לטווח של 10 מייל, זאת בעקבות השקט היחסי באזור. בשבוע שעבר הודיעה ישראל על צמצום מרחב הדיג בשל הפרחת בלוני תבערה ונפץ לשטח ישראל.

הדיווח על פתיחת מרחב הדיג מגיע לאחר שהבוקר זר של בלוני נפץ נחת בשער הנגב. בחסדי שמיים, הבלונים לא התפוצצו ולמקום הוזעק חבלן.

ביום רביעי שעבר, לאחר שרק באותו היום פרצו לפחות 8 שרפות בעוטף כתוצאה מבלונים שהופרחו משטח הרצועה וכילו יותר מ-50 דונמים, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, על הטלת סגר ימי על רצועת עזה "עד להודעה החדשה". יש להניח כי הצעד הואץ לאחר שבאופן תקדימי, לראשונה מאז הסבב האחרון מול ישראל, שני בלוני נפץ התפוצצו מעל המועצה האזורית אשכול.

במפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה שנערכה בסוף השבוע בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד דרום הרצי הלוי,  אמר כוכבי כי "אסור שטרור הבלונים יימשך", אמר, "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר איננה מקרית", טען כוכבי. "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להתדרדרות המצב".

מרחב הדיג ברצועה מהווה בשנה האחרונה כלי ענישה קולקטיבית כלפי האזרחים הפלסטינים בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט על הצעד בתקופה קריטית של עונת הדיג – המסתיימת בסוף החודש. בניגוד לעמדת הממשלה, במערכת הביטחון סבורים כי לנוכח המשבר ההומניטרי ברצועה, הרחבת מרחב הדיג משרתת את ישראל וכל צמצום רק עשוי לפגוע בה, זאת בשל הטענה כי הדיג מייצר יציבות, הן מבחינת התעסוקה והן מבחינת המזון הזמין.

עמדת מערכת הביטחון מתבססת על הנתונים המראים כי ענף הדיג העזתי מייצר פרנסה למעגל של כ-35 אלף פלסטינים המועסקים בסחר, שיווק והפצה. זאת בנוסף לדייגים עצמם, 3,700 במספר, וכן כ-1,500 עובדים עקיפים. הנתונים העדכניים מלמדים כי סך העובדים רק הולך ונחתך בהדרגתיות, כאשר סך העובדים בתחום מהווים רבע מהעובדים בעשור הקודם.

תגיות:עזהמרחב הדיגמערכת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה