חדשות בארץ

טראמפ: אצא לפעולה צבאית כדי למנוע נשק גרעיני מאיראן

בראיון ל"טיים" האמריקני הביע נשיא ארצות הברית את הסתייגותו מיציאה לפעולה צבאית בתגובה להתקפות האיראניות על מכליות הנפט באזור המפרץ הפרסי, אך הבהיר כי "בהחלט" יצא למלחמה "בגלל הנשק הגרעיני"

טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבהיר כי אם איראן תפעל לפתח נשק גרעיני – הוא יהיה מוכן לצאת לפעולה צבאית נגדה כדי למנוע ממנה להשיג את מטרתה.

בראיון שהעניק הלילה (שלישי) למגזין האמריקני "טיים" אמר טראמפ כי הוא "בהחלט" יצא למלחמה "בגלל הנשק הגרעיני". עם זאת, בהתייחסו למתקפות האחרונות על מכליות הנפט במפרץ עומאן והמתקפות שקדמו להן במפרץ הפרסי, הגדיר טראמפ אותן כתקריות "מינוריות" והביע הסתייגות מיציאה לפעולה צבאית בעטיין. הנשיא ציין כי הוא מסכים עם הערכת המודיעין האמריקני, לפיה איראן היא העומדת מאחורי המתקפות – "אני לא חושב שיש יותר מדי אנשים שאינם מאמינים בכך". עם זאת, הוא טען כי מאז כניסתו לתפקידו חלה התמתנות בגישה העוינת של משטר האייתוללות כלפי ארצות הברית: "בהשוואה לימי החתימה על הסכם הגרעין, אז הרטוריקה הייתה תמיד 'מוות לאמריקה', כעת אני לא שומע זאת, ואני לא מצפה לשמוע".

דבריו של טראמפ נאמרו שעות ספורות לאחר שאיראן הודיעה כי בתוך 10 ימים היא תעבור את רף 300 הקילוגרמים של האורניום המועשר ברמה נמוכה של 3.67%, שהסכם הגרעין מתיר לה להחזיק. נשיא איראן חסן רוחאני מצדו אמר היום כי ארצו "לא תפתח במלחמה נגד אף אומה". בדברים שנשא בטקס פתיחת טרמינל חדש בנמל התעופה הבינלאומי על שם ח'ומייני בטהראן, אמר רוחאני כי מי שעומד מול איראן הינם "קבוצה של פוליטיקאים לא מנוסים, שחשים עוינות לכל אחד מבני האומה האיראנית". הוא הוסיף כי "למרות כל המאמצים של האמריקנים באזור ושאיפתם לנתק את קשרינו עם העולם ושאיפתם לבודד את איראן, הם לא הצליחו. האומה האיראנית היא זו שתנצח בסופו של העימות".

מזכיר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הודיע הלילה על תגבור כוחות הצבא האמריקני במזרח התיכון ב- 1,000 חיילים נוספים. "ההתקפות האיראניות האחרונות מאמתות את המודיעין המהימן שבידינו על ההתנהגות העוינת של הכוחות האיראניים ושלוחותיהם, המאיימת על כוח האדם והאינטרסים של ארצות הברית באזור", נאמר בהודעה שהוציא שנהאן. הוא הדגיש, עם זאת, כי "ארצות הברית אינה מחפשת עימות עם איראן. הפעולה היום נעשית על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של אנשי הצבא שלנו העובדים בכל רחבי האזור וכדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו. נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ולבצע התאמות ברמות הכוח כנדרש בהתאם לדיווחי המודיעין והאיומים".

הודעתו של שנהאן באה לאחר שהפנטגון פרסם תמונות חדשות, שלדבריו מראות כוחות של משמרות המהפכה האיראניים מסירים מוקש שלא התפוצץ ממכלית הנפט היפנית "קוקוקה קורג'וס", אחת משתי המכליות שהותקפו ביום חמישי האחרון במפרץ עומאן. תיעוד זה מצטרף לסרטון הוידיאו שפרסם צבא ארצות הברית מאותה תקרית ביום שישי האחרון. באיראן דחו בתוקף את האשמות הממשל האמריקני, ורמזו כי ייתכן וארצות הברית היא שביצעה את ההתקפה כדי להגביר את הלחץ שהיא מפעילה על טהראן.

תגיות:דונלד טראמפחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה