חדשות בארץ

בעקבות היעדרות ישראל, ברשות רושמים ניצחון: "סיכלנו את המזימה"

יחד עם הודעת הגורם בממשל האמריקני כי לא הזמינו נציגים רשמיים של ישראל, דיווח פלסטיני טוען כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר, האלוף פולי מרדכי, צפוי להשתתף. בנוסף, דיווחים על מגעים עם המתאם הנוכחי. בינתיים, ברשות חוגגים את סיכול אופי הוועידה ולועגים לוושינגטון

ישיבת הממשלה הפלסטינית (צילום: פלאש 90)ישיבת הממשלה הפלסטינית (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הודעת הבכיר בממשל האמריקני על אי-הזמנת נציגים מממשלת ישראל לוועידה הכלכלית בבחריין, ברשות הפלסטינית טענו היום (שלישי) כי הדבר מלמד על כישלונו של הממשל לקדם יוזמות שלום. "העמדה והנחישות הפלסטינית והקונצנזוס הבינלאומי שימרו את ירושלים, הקדושה והישות הפלסטינית", מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה.

בסדנה הכלכלית בבחריין שתיערך בשבוע הבא, ואשר אמורה להוות את יריית הפתיחה לעסקת המאה של ממשל טראמפ, לא ישתתפו נציגים פלסטינים, זאת בעקבות החרם שנוקטת הרשות הפלסטינית על תכנית השלום האמריקנית אשר לטענתם "מוטה באופן מובהק" לצד הישראלים. אלא, שעד אתמול, כאמור, נראה היה כי ישראל עצמה כן תיטול חלק, ומשום כך מה רבה גברה ההפתעה כאשר גורם בכיר בממשל האמריקני אמר כי בבית הלבן החליטו שלא להזמין נציגים מממשלת ישראל לוועידת השלום, זאת בשל הרצון האמריקני להרחיק את האירוע מרעיונות פוליטיים ולהתמקד בנושאים כלכליים. במקום זאת אמר כי "אנחנו מזמינים אנשי עסקים ישראלים ואנשי עסקים פלסטיניים. אנחנו רוצים לשמור על האירוע א-פוליטי עד כמה שאפשר". גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדברים ואמרו כי "ההחלטה התקבלה בתיאום בין ישראל לארה"ב".

ברשות הפלסטינית, כאמור, חגגו את ההודעה ומסרו היום כי "כל פגישה בבחריין או בכל מקום אחר, שנערכת ללא ההנהגה הפלסטינית הלגיטימית, מוכיחה שוושינגטון לא יכולה להצליח ולא תצליח להשיג דבר לבדה ובכוחות עצמה". עוד הוסיף דוברו של אבו מאזן: "עמדת הנשיא וההנהגה הפלסטינית, שמתמקדת בירושלים, באסירים ובזהות הפלסטינית, תכשיל את כל המזימות, סדנאות העבודה והפגישות". לדבריו, "הכתובת הלגיטימית היא הנשיא ואנשיו שדוגלים בעמדה הפוליטית הנכונה". הדובר ציין כי הרשות הפלסטינית תומכת בשלום צודק על בסיס הסכמה לאומית ובינלאומית: "עמדתו של העם היא ברורה וצלולה - והיא תביס כל קנונייה".

עם זאת, יחד עם הדיווח כי נציגים ישראלים רשמיים לא ישתתפו, ברשת "אל קודס" הפלסטינית דיווחו היום כי האלוף במילואים, יואב (פולי) מרדכי, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הודיע כי הוא נענה להזמנת ארצות הברית והוא ישתתף בסדנה הכלכלית בבחריין. עוד דווח כי מתנהלים מגעים לצרף לוועידה אף את כמיל אבו רוקון, מתאם פעולות הממשלה הנוכחי.

לאחר שבממשל האמריקני הכחישו את מידת ההשפעה בין כישלונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין עיתוי הפרסום של עסקת המאה, בתחילת השבוע הודה ג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, כי הממשל צפוי לפרסם את תכנית השלום שלו עד לאחר הבחירות "אולי ל-6 בנובמבר". גרינבלט הבהיר כי ההחלטה הסופית על כך תתקבל אחרי הוועידה הכלכלית בבחריין, שתערך בסוף החודש.

בדבריו של השליח האמריקני למזרח התיכון, שנאמרו במהלך הוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, הצהיר שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי הוא "תומך ברוח הדברים" של דייוויד פרידמן, השגריר האמריקני בירושלים, ובכך אישר את הדיווח כי הממשל האמריקני צפוי לאפשר לישראל לספח לפחות חלקים מיהודה ושומרון, כ"עונש" על סירובם של הפלסטינים לקדם יוזמות שלום. לטענתו, "הסגנון של הפלסטינים הוא להסביר מה הם רוצים, ואם זה לא מגיע אז הם מודיעים שהם מתנגדים".

תגיות:בחרייןהרשות הפלסטיניתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה