חדשות בעולם

ארצות הברית הודיעה על תגבור כוחותיה במזרח התיכון

שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הודיע כי 1,000 חיילים נוספים יישלחו למזרח התיכון, וזאת בעקבות ההסלמה האיראנית האחרונה במפרץ הפרסי: "ההתנהגות העוינת של הכוחות האיראניים ושלוחותיהם מאיימת על כוח האדם והאינטרסים של ארצות הברית באזור"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הודיע הלילה (שלישי) כי אישר לשלוח כ- 1,000 חיילים נוספים למזרח התיכון, וזאת לבקשת פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית ולאחר התייעצות עם הבית הלבן. שנהאן נימק את תגבור הכוחות בהסלמה האחרונה מצד איראן במפרץ הפרסי: "ההתקפות האיראניות האחרונות מאמתות את המודיעין המהימן שבידינו על ההתנהגות העוינת של הכוחות האיראניים ושלוחותיהם, המאיימת על כוח האדם והאינטרסים של ארצות הברית באזור".

שנהאן הדגיש בהודעתו כי הכוחות הנוספים נועדו למטרות הגנה: "ארצות הברית אינה מחפשת עימות עם איראן. הפעולה היום נעשית על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של אנשי הצבא שלנו העובדים בכל רחבי האזור וכדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו. נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ולבצע התאמות ברמות הכוח כנדרש בהתאם לדיווחי המודיעין והאיומים".

ביום חמישי שעבר הותקפו במפרץ עומאן שתי מכליות נפט, נורבגית ויפנית. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים את איראן באחריות לתקיפת המכליות. דבריו נאמרו בראיון לרשת "פוקס ניוז", לאחר שצבא ארצות הברית פרסם סרטון, המראה כוחות איראניים מתגנבים בספינה אל המכלית היפנית קוקוקה קורג'וס כדי להסיר ממנה מוקש שלא התפוצץ. בארצות הברית טענו כי כוח של משמרות המהפכה פעל להסרת המוקש כדי לטשטש ראיות למעורבותה של איראן בתקרית החמורה. "איראן עשתה את זה, ואתם יודעים שהם עשו את זה בגלל שראיתם את הספינה", אמר טראמפ למראיינים. הלילה פרסם הצבא האמריקני תיעוד נוסף של התקרית החמורה. באיראן דחו בתוקף את ההאשמות של ארצות הברית.

פינוי המוקש מהמכלית היפנית (קרדיט: פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית)

דובר פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית, ארל בראון, מסר שלשום כי טיל קרקע-אוויר איראני מסוג SA-7 ניסה ליירט כטב"ם אמריקני מדגם MQ-9 שעקב אחרי ההתקפה של משמרות המהפכה האיראניים על מכלית הנפט היפנית. הכטב"ם שוגר לאזור לאחר קריאת המצוקה שנשלחה מהמכלית הנורבגית "אלטייר" וצילם אותה כשהיא עולה באש. הטיל האיראני החטיא את המטרה. בראון הוסיף כי באירוע אחר, שהתרחש ב- 6 ביוני בתימן, כטב"ם אמריקני יורט על ידי טיל קרקע-אוויר של המורדים החות'ים, הזוכים לתמיכה ולסיוע מאיראן.

בצל המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי, הודיעה איראן אתמול כי בתוך 10 ימים תחצה את רף 300 הקילוגרמים של האורניום המועשר ברמה נמוכה של 3.67%, שהסכם הגרעין מתיר לה להחזיק, זאת לאחר שבחודש שעבר הגבירה פי 4 את ייצור האורניום ברמה זו. במסיבת עיתונאים שערך בכניסה לכור המים הכבדים באראק, אמר דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, כי ארצו בוחנת את האפשרות להעלות את רמת העשרת האורניום ל- 20% – צעד שיקרב אותה לרמת העשרה המיועדת לצרכים צבאיים. הוא הוסיף כי ייתכן ואיראן תפעל לייצא מים כבדים, אך הדגיש כי אין מדובר בהפרה של הסכם הגרעין.

תגיות:איראןארצות הבריתהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה