חדשות בארץ

רשמי: החינוך לפרץ, התחבורה לסמוטריץ’

לאחר הסאגה במחנה הימין, ראש הממשלה הודיע לפרץ על מינויו לשר החינוך ולמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני, ובמקביל מינה את חבר מפלגתו, סמוטריץ', לשר התחבורה ולחבר בקבינט

סמוטריץ’ ופרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ ופרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שינויים בממשלת המעבר: ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שני) את יו"ר איחוד מפלגות הימין ח"כ הרב רפי פרץ לשר החינוך, ואת יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה. בנוסף, סמוטריץ' אף מונה לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ופרץ למשקיף.

בהודעת נתניהו נאמר כי "לבקשת איחוד מפלגות הימין סוכם כי הרב רפי פרץ ימונה לתפקיד שר החינוך ומשקיף בקבינט וח"כ בצלאל סמוטריץ' ימונה לתפקיד שר התחבורה וחבר בקבינט.

"הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים. הרב ח"כ פרץ וח"כ סמוטריץ' הודו לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והוסיפו כי השותפות העמוקה בין הציונות הדתית ואיחוד מפלגות הימין לבין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה".

שר התחבורה היוצא, ישראל כץ, שסמוטריץ' בירך את סמוטריץ' על מינויו ואמר כי  "שמחתי להעביר לידיך את תפקיד שר התחבורה". לדבריו, "זהו תפקיד חשוב עם השפעה מרובה על תחומי חיים רבים בישראל, ואני משוכנע שתדע להמשיך את המהפכה הגדולה שנתניהו ואני הובלנו בתחום בעשור האחרון - וגם להוסיף עליה". ביום ראשון בבוקר, עם התכנסות ישיבת הממשלה השבועית, יחל סמוטריץ' בתפקידו.

מוקדם יותר היום אמר סמוטריץ', כי הוא לא מתעקש להצטרף לממשלה בעת הזו. "אני לא להוט להיכנס לממשלת מעבר, גם כך יכולת ההשפעה של שרים בממשלת מעבר לא גדולה", אמר.

הבוקר דווח כי סמוטריץ' הבהיר לנתניהו כי אם ימונה לשר התחבורה, הוא לא מתכוון לאשר את כל העבודות בשבת, וכי יבחן בנפרד כל בקשה לעבודה בשבת. סמוטריץ' הכחיש את הדיווח וכינה זאת "ספין". לדבריו, "הספין שיצא הבוקר על עבודות בשבת כביכול באחריות משרד התחבורה הוא ספין מופרך שלא כל כך ברור לי מאיפה הוא יצא. אני יכול רק לנחש. הסמכות לאישור עבודות הוא בסמכותו של שר הרווחה". בכיר איחוד מפלגות הימין, שבשבוע שעבר ספג ביקורת על דבריו בנוגע ל"מדינת הלכה", הטיח היום כי "מישהו כנראה מנסה לייצר כאן עניין או להצית מדורות שאולי יהיה קשה לכבות",  אמר, "זה הכל חלק מקמפיין הפחדה של מי שאין לו מה למכור שמנסה למשוך תשומת לב".

גם בליכוד הכחישו במהירות את הדיווח כי סמוטריץ' הציג לנתניהו דרישה לעצור את כל העבודות בשבת, ומסרו: "הדיווחים בעניין דרישות כאלה ואחרות מח"כ סמוטריץ' אינם נכונים, מה גם שממילא הסמכות בענייני עבודות בשבת נתונה בידיו של שר העבודה והרווחה ולא בידיו של שר התחבורה".

יחד עם הבהרתו כי לא ייאבק להיכנס לממשלת מעבר, סמוטריץ' הדגיש כי הוא אכן חפץ במינוי זה. "משרד התחבורה הוא משרד שנוגע לכל אזרח בישראל. יש לו השפעה אדירה על הכלכלה, תשתיות, ובהחלט אחד הקטרים המשפיעים ביותר על הכלכלה ועל ההתיישבות". בדבריו, חלק את הערכתו לשר התחבורה היוצא, ישראל כץ, שלדבריו "עשה מהלכים מאוד משמעותיים בעשור האחרון. ככל שאכנס, אני נכנס לנעליים גדולות".

בדבריו, שנאמרו בכנס של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, טען כי האשם היחידי לטירפוד הקמת הממשלה הוא ליברמן, ובכך הדף את טענותיו של יו"ר ישראל ביתנו כי עשה זאת "כדי למנוע הקמתה של ממשלת הלכה": "אין קשר בין חוק הגיוס שעליו התפזרה הכנסת אחרי שנבחר לבין אותה מונח שלא קיים של ממשלת הלכה. ליברמן אומר 'לא אתן נתניהו ולחרדים להקים ממשלת הלכה'. מרבית בוחרי הימין אוהבים את היהדות. מכבדים את המסורת. בזים אני חושב לקמפיינים של שנאה והפחדה שבינם לבין המציאות אין כלום".

(עודכן: 17:46)

תגיות:בצלאל סמוטריץ'הרב רפי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה