חדשות בארץ

ריבלין ונתניהו בעימות פומבי: "המובן מאליו טוב שייאמר"

על רקע התנערותו של ראש הממשלה מדבריו של שר המשפטים הנכנס שהתבטא כי אין חובה לקיים את כל פסקיו של בית המשפט, הבהיר נתניהו כי "הוא לא שוכח לרגע את חשיבותו של בית המשפט" – ונענה בקריאה של ריבלין כי לא די לומר את המובן מאליו

ריבלין ונתניהו, היום (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין ונתניהו, היום (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יממה לאחר דבריו החריפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק, נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שני) כי "הרשות השופטת היא אבן בסיס לדמוקרטיה". בדבריו, שנאמרו בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל, נזהר ריבלין מלנקוב בשמו של נתניהו, ואמר כי "החובה לכבד את בית המשפט נמדדת במעשים ובמילים, וגם במילים שבוחרים לומר אזרחי ונבחרי הציבור של המדינה ומנהיגיה. זה מחייב אפילו אותי".

"חובתנו, חובת כל שוחרי עתידה וטובתה של מדינת ישראל לכבד את חוקי המדינה ואת סמכויות הרשויות", הוסיף נשיא המדינה. "ראוי שמילים ייבחרו בכובד ראש וקפידה במחשבה תחילה מתוך מחויבות לשמירה על יסודות הבניין הלאומי".

"ב-1953", המשיך ריבלין, "ניתנה לראשונה הצהרת אמונים של שופטי ישראל. לפני כן חוקקה הכנסת וקבעה ששופטי ישראל יצהירו אמונים מול נשיא המדינה. בן-צבי היה נרגש ואמר: 'המשפט הוא אחד משלושת המוסדות ועמודים התווך שהמדינה נשענת עליו. גדולה האחריות על מניחי היסוד כי היסוד קובעים את אופי המוסד כולו והם קובעים דוגמא לשאר'".

לאחריו נאם ראש הממשלה שחיזק את דבריו של נשיא המדינה, ואמר כי הוא שותף לראייתו של ריבלין "על המרכזיות והחשיבות של בית המשפט לחיינו הלאומיים ולדמוקרטיה שלנו". בהמשך לדבריו משבוע שעבר, נתניהו הוסיף כי "כמובן שפסיקות בית המשפט מחייבות את כולנו". עם זאת אמר כי "גם צריך להבין שהאיזון בין הרשויות זה היסוד של הדמוקרטיה המודרנית".

 במענה לדבריו של נתניהו כי הוא "לא שוכח לרגע" את חשיבות בית המשפט, השיב לו ריבלין ממקומו בקהל: "אתה יודע מה מורי ורבי מנחם בגין היה אומר - 'המובן מאליו - טוב שייאמר'". נתניהו הסכים: "אתה צודק".

אתמול, עם החלטת בית המשפט המחוזי על הרשעתה של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בפרשת המעונות, תקף נתניהו את מערכת המשפט ואמר כי "היום הסתיים מסע צייד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל. מסע צייד שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים. יש לי הערכה רבה לבית המשפט. השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, אמר בצדק ש'העולם הפלילי זר לשרה' ונקבע שלא הייתה שום מרמה מצידה. אם לא היה מדובר באשתי - לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין".

תגיות:ראובן ריבליןשרה נתניהומערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה