חדשות בארץ

קובי רץ לכנסת כדי להינצל מהדחה משפילה? "נשכב על הגדר בשביל טבריה"

לאחר שתי פעמים שנחל כישלון חרוץ, מחר תתכנס מועצת העיר טבריה ותדון בפעם האחרונה לגבי אישור הצעת התקציב. אם ההצעה לא תעבור, המועצה תתפזר ויתקיים דיון לגבי המשך כהונתו של קובי בראשות העיר. למרות כל זאת, קובי מכחיש שהתמודד לכנסת כדי להינצל מכך ותוקף בחריפות את שר הפנים. משרד הפנים: "ראש העיר "עסוק אך ורק בגידופים, בקללות ובהסתה נגד פקידי ציבור"

קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

לאחר שהודיע אתמול (ראשון) על התמודדות בבחירות לכנסת, ראש עיריית טבריה, רון קובי, הכחיש היום כי המהלך נעשה כדי להינצל מהדחה אפשרית. למרות כישלונו החרוץ בהקמת קואליציה ואישור תקציב המועצה, קובי טען ל'הארץ' כי הוא "מצליח מאוד בטבריה".

מועצת העיר טבריה מונה 15 חברים. קובי, שעומד בראש סיעה בת שישה נבחרים, לא מצליח לנהל את המועצה, וזאת לנוכח הרוב האופוזיציוני המונה 8 חברי מועצה שמצביעים באורח קבע נגד הצעותיו של ראש העיר, ויתרה מזאת אף מאשרים בעצמם הצעות שהוא מתנגד להן. בניסיון שלישי ואחרון, תנסה, מחר, המועצה לאשר את תקציב העירייה. נציג משרד הפנים שישתתף בישיבה הגורלית, יעמוד עם חברי המועצה על ההשלכות הצפויות למקרה של דחיית הצעת התקציב. אם ההצעה לא תעבור, הכדור יעבור לידיו של משרד הפנים שיפזר במיידי את המועצה, כאשר במקביל יערוך דיון האם לגדוע את כהונתו של ראש העיר הנבחר. תרחיש נוסף, אם כי חסר סבירות, מצביע על אפשרות ששר הפנים לא יעצור את כהונתו, ותחתיו ימונו פקידי ציבור למועצה מסדרת.

למרות כל זה, קובי טוען היום כי "מה שעשינו בשבעה חודשים שקול לעשייה של עשר שנים. העיר משגשגת מבחינה כלכלית ותיירותית, התפוסה במלונות גבוהה מאי-פעם. עם ישראל מצביע ברגליים ומגיע ברבבות לבקר בטבריה". קובי הוסיף ותקף את משרד הפנים, אותו האשים כי הוא "שולט בתקציבים וגורם נזק גדול מאוד". לטענתו, "ראשי הרשויות מפחדים מאריה דרעי (שר הפנים - א.פ), כולם יס-מנים, באים לשרוד. אני נשכב על הגדר בשביל תושבי טבריה".

בהתייחס להקמת מפלגתו ה"חילונית-ימנית", לדבריו, אמר כי עשה זאת כדי "להשתלט על משרד הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. ההגמוניה של דרעי במשרד הפנים גורמת לבעיות בניהול הרשויות המקומיות, ורואים את זה גם בטבריה", אמר, "יש ניסיון ברור של הרבנים הקיצוניים וש"ס, ודרעי בראשם, להפוך את טבריה לעיר חרדית. בגלל הסיפור הזה החלטתי לרוץ לכנסת, להתמודד למשרד הפנים ולנקות את הרשויות המקומיות מהאינטרסים האלו".

קובי הוסיף והטיח ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי הלה "מעתיק את האג'נדה שלנו ולא ממש מצליח. הוא חבר של דרעי. פעם הוא עם גנץ, פעם לא".

לדברי רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, "קובי התגלה כמי שהגיע לעשות סיבוב פוליטי על תושבי העיר טבריה. אני מצפה ממנו לקום ולהתפטר במיידי". לדבריו, "עיריית טבריה זקוקה לראש עיר ב-100% משרה שדואג להעביר תקציב טוב לתושבי העיר ולבנות קואליציה בכדי לאחד ולנהל את העירייה. אין לי ספק שרון חושש לעתידו הפוליטי ועל ידי הקמת המפלגה מנסה למצוא מפלט לפרנסתו העתידית מבלי שבאמת אכפת לו מטבריה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "ראש העיר קובי לא פעל כראוי מיום כניסתו לתפקיד, ועד רגע זה לא הביא לאישור את תקציב העירייה לשנת 2019 - המהווה בסיס ליישום תכנית ההבראה בעיר. העירייה נמצאת בתת-תפקוד מקצועי, הגורם לפגיעה בשירותים חיוניים בעיר. גורמי המקצוע במשרד הפנים פועלים באופן ענייני ומקצועי לבלום את הכאוס והשיתוק בעירייה, בשעה שראש העיר עסוק אך ורק בגידופים, בקללות, בהסתה נגד פקידי ציבור - תוך פגיעה קשה בעיר. עיר תיירות מאתגרת לא מנהלים מאולפני רדיו וטלוויזיה ובפייסבוק".

תגיות:משרד הפניםחרדיםאריה דרעיבחירות 2019רון קוביעיריית טבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה