חדשות בארץ

"לא להוט להתמנות לשר בממשלת מעבר"

בצלאל סמוטריץ', מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, תקף את ראש הממשלה נתניהו שלדבריו "נופל לכל בור" של ליברמן. עם זאת התנער מהדיווחים כי הבהיר לנתניהו כי אם ימונה לשר התחבורה הוא יבחן כל אישור לעבודה בשבת, ואמר כי "מישהו כנראה מנסה לייצר כאן עניין או להצית מדורות שאולי יהיה קשה לכבות

סמוטריץ’ ואלקין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)סמוטריץ’ ואלקין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי ובכיר רשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע הבוקר (שני) כי הוא לא מתעקש להצטרף לממשלה בעת הזו. "אני לא להוט להיכנס לממשלת מעבר, גם כך יכולת ההשפעה של שרים בממשלת מעבר לא גדולה", אמר.

סמוטריץ' גם התייחס לדיווח מוקדם יותר היום כי הבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם ימונה לשר התחבורה, הוא לא מתכוון  לאשר את כל העבודות בשבת. כעת, הכחיש סמוטריץ' את הדיווח וכינה זאת "ספין". לדבריו, "הספין שיצא הבוקר על עבודות בשבת כביכול באחריות משרד התחבורה הוא ספין מופרך שלא כל כך ברור לי מאיפה הוא יצא. אני יכול רק לנחש. הסמכות לאישור עבודות הוא בסמכותו של שר הרווחה". בכיר איחוד מפלגות הימין, שבשבוע שעבר ספג ביקורת על דבריו בנוגע ל"מדינת הלכה", הטיח היום כי "מישהו כנראה מנסה לייצר כאן עניין או להצית מדורות שאולי יהיה קשה לכבות",  אמר, "זה הכל חלק מקמפיין הפחדה של מי שאין לו מה למכור שמנסה למשוך תשומת לב".

סמוטריץ' הוסיף ותקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן כי האחרון "לא הטביע שום חותם. הוא מחפש בכל דרך לעבור את אחוז החסימה". לטענתו של מספר 2 במפלגת איחוד הימין, "חבל שראש הממשלה מתעקש ליפול לכל בור".

בדבריו, שנאמרו בכנס של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, טען כי האשם היחידי לטירפוד הקמת הממשלה הוא ליברמן, ובכך הדף את טענותיו של יו"ר ישראל ביתנו כי עשה זאת "כדי למנוע הקמתה של ממשלת הלכה": "אין קשר בין חוק הגיוס שעליו התפזרה הכנסת אחרי שנבחר לבין אותה מונח שלא קיים של ממשלת הלכה. ליברמן אומר 'לא אתן נתניהו ולחרדים להקים ממשלת הלכה'. מרבית בוחרי הימין אוהבים את היהדות. מכבדים את המסורת. בזים אני חושב לקמפיינים של שנאה והפחדה שבינם לבין המציאות אין כלום".

יחד עם הבהרתו כי הוא לא ייאבק להיכנס לממשלת מעבר, סמוטריץ' הוסיף כי הוא אכן חפץ במינוי זה. "משרד התחבורה הוא משרד שנוגע לכל אזרח בישראל. יש לו השפעה אדירה על הכלכלה, תשתיות, ובהחלט אחד הקטרים המשפיעים ביותר על הכלכלה ועל ההתיישבות". בדבריו, חלק את הערכתו לשר התחבורה היוצא, ישראל כץ, שלדבריו "עשה מהלכים מאוד משמעותיים בעשור האחרון. ככל שאכנס, אני נכנס לנעליים גדולות".

כאמור, הבוקר דווח כי סמוטריץ' אמר לנתניהו כי אם יתמנה לשר התחבורה הוא יבחן לגופו כל מקרה של עבודה בשבת. בליכוד, כמו גם סמוטריץ' בעצמו, מיהרו לשגר הכחשה גורפת, ומסרו: "הדיווחים בעניין דרישות כאלה ואחרות מח"כ סמוטריץ' אינם נכונים, מה גם שממילא הסמכות בענייני עבודות בשבת נתונה בידיו של שר העבודה והרווחה ולא בידיו של שר התחבורה".

תגיות:אביגדור ליברמןשר התחבורהבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה