חדשות בארץ

האם אהוד ברק ויאיר לפיד ירוצו יחד בבחירות לכנסת?

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", ראש הממשלה לשעבר נפגש עם לפיד בווילה בסביון, בה סוכם בחודש פברואר על הקמת כחול לבן. ברק בוחן בימים אלו את המסלול המועדף מבחינתו לחזרה לחיים הפוליטיים

ברק (צילום: פלאש 90)ברק (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, מעוניין – ככל הנראה – לחזור לחיים הפוליטיים ולהתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. לשם כך הוא שוקל בתקופה האחרונה מספר אופציות. על פי הפרסום הבוקר (שני) של איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות", אחת מהן היא שיתוף פעולה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

מהדיווח עולה כי השניים נפגשו בשבוע שעבר בחשאי בווילה בסביון, בה סיכמו לפיד ובני גנץ בחודש פברואר על הריצה המשותפת בבחירות לכנסת במסגרת כחול לבן. הווילה שייכת לחותנו של הלל קוברינסקי, ראש המטה של "יש עתיד" ואיש סודו של לפיד, שנכח בפגישה. בעוד מצדו של ברק לא נמסרה תגובה לידיעה, לפיד הגיב "ברור שאני נפגש עם כולם".

על פי הדיווח בחדשות 13, ברק נפגש בשבוע שעבר גם עם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן ודן עמו באפשרות לריצה משותפת בבחירות הבאות. המגעים שמנהל ברק עם אישים מחוץ למפלגת העבודה מחזקים את ההערכות כי אם אכן יתמודד בבחירות הקרובות – הוא יעשה זאת בראשות מפלגה עצמאית. ייתכן שלשם כך הוא יבחר להשתמש בפלטפורמה של מפלגת העצמאות, אותה הקים ב- 2011 כאשר נטש את מפלגת העבודה.

מסלול נוסף שנבחן על ידי ברק הוא הקמתה של מסגרת פוליטית חדשה, בדומה ל"מחנה הציוני" – הרשימה שהוקמה על ידי העבודה ומפלגת התנועה של ציפי לבני לקראת בחירות 2015. מסגרת זו תהווה קורת גג משותפת למפלגות השמאל הקיימות ותייצר גוש שמאלי משמעותי. המטרה בכך היא לסייע ביצירת גוש חוסם שימנע מבנימין נתניהו את היכולת להקים קואליציה ויאפשר לכחול לבן להרכיב את הממשלה הבאה. שותפה אפשרית למיזם פוליטי חדש זה היא לבני, שהודיעה לפני הבחירות הקודמות על פרישתה מהמרוץ לכנסת. בחדשות 12 פורסם בסוף השבוע כי מועמד נוסף אותו מעוניין ברק לצרף הוא דן מרידור. גם שמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט נמצא על שולחן הדיונים של ברק ומקורביו.

אם אכן ברק יבחר בדרך זו, הוא צפוי להיתקל בזרועות פתוחות מצדה של מפלגת העבודה. על פי הידיעה של יובל קרני ב"ידיעות אחרונות", חברי הכנסת עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר – המתמודדים על הנהגת מפלגת העבודה – פנו הן לברק והן ללבני על מנת לבחון את האפשרות לשיתוף פעולה פוליטי לקראת הבחירות. על רקע העובדה שמפלגת העבודה נתפסת כיום כבלתי רלוונטית, ומחשש שהתמודדות בבחירות באופן עצמאי עלולה להותיר אותם מחוץ לכנסת, בכירי המפלגה מתכננים לאחר הפריימריז הפנימיים לפעול לאיחוד עם גורם פוליטי נוסף. האפשרויות שעל הפרק הן חבירה למרצ מחד או לגוף הפוליטי שברק מתכנן את הקמתו מאידך.

תגיות:יאיר לפידאהוד ברקמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה