חדשות בעולם

נתניהו מתייחס לראשונה להסלמה במפרץ, פומפאו משגר מסר מרגיע

יחד עם "ההוכחות המהימנות" על תקיפת המכליות במפרץ עומאן שהבטיח לספק לעולם, פומפאו נמנע מעימות ישיר עם האיראנים. מזכיר המדינה האמריקני: "הנשיא טראמפ עשה כל שביכולתו כדי למנוע מלחמה. אנחנו לא רוצים מלחמה"

פומפאו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)פומפאו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר היום (ראשון) חרף העובדה שהממשל האמריקני מאמין  באחריותה של טהראן לתקיפת שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן, פניה של ארצו אינם למלחמה. פומפאו הדגיש כי "הנשיא טראמפ עשה כל שביכולתו כדי למנוע מלחמה. אנחנו לא רוצים מלחמה". יחד עם זאת גם חידד את עמדת ארצות הברית כי תינקט אפס סובלנות כלפי פעולות שיביאו לנעילת הציר הימי למעבר סחורות. "ארה"ב תנקוט כל פעולה נדרשת, גם במישור הדיפלומטי, כדי לוודא זאת", אמר.

בהתייחס להתבטאויותיהם של בכירי ממשל טראמפ שמיהרו להפנות אצבע מאשימה לכיוונה של איראן למתקפה בשבוע שעבר במפרץ עומאן, טען מזכיר המדינה כי "לקהילת המודיעין יש נתונים רבים והמון ראיות. העולם יזכה לראות הרבה מזה". פומפאו סירב להתייחס לצעדים הבאים שאולי ינקוט הממשל אם וכאשר ההתפתחויות יוסיפו ויתרחבו. כך למשל, כאשר נשאל האם בעקבות המתקפה האחרונה במפרץ, המיוחסת לטהראן לא רק על ידי האמריקנים בלבד אלא גם לפי מדינות מערביות בולטות כדוגמת בריטניה,  ישגר הממשל עוד כוח ימי ויעבה את הציוד הכבד שכבר שוהה במקום, פומפאו רק השיב כי "אירן לא תשיג נשק גרעיני, זו המטרה. אתמול קיימתי מספר שיחות עם עמיתיי ברחבי העולם. אני בטוח שיהיו לנו שותפים שמבינים שמבינים את האיום הזה".

נוסף לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני, מי שחרג הערב ממנהגו, במקצת - יש להדגיש, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמאז החלה ההסלמה במפרץ בחודשיים האחרונים, לא רק שמיעט בעצמו להתבטא בנושא,  אלא אף הנחה כך את שרי ממשלתו שלא להתבטא כלל אודות הנושא. אלא, שהערב, כאמור, חרג נתניהו מנוהג זה כאשר קרא לכל המדינות לתמוך במדיניות שמוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושיבח אותו על "העמידה איתנה מול התוקפנות של איראן במפרץ עומאן, במפרץ הפרסי ובאזור בכלל".

לפי עמוס הראל ב'הארץ', השתיקה הרועמת מירושלים נובעת מהרצון שלא להיות מואשמת, ברגע אמת, בכך שדרבנה את טראמפ להיכנס לעימות ישיר עם טהראן. עדות לכך היה ניתן ללמוד מדבריו של יועצו לשעבר של נתניהו לביטחון לאומי, האלוף (במיל.) יעקב עמידרור, שאמר השבוע כי המשימה החשובה ביותר של ישראל, לדבריו, היא לא להפריע לאמריקאים בטיפולם באיראן.

תגיות:מייק פומפאוההסלמה במפרץאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה