חדשות בארץ

שקד: "בנט הוא שותף אידאולוגי, כל האופציות על השולחן"

חולקת את הערכתה לבן ברית הפוליטי שלה, אבל מקפידה לשמור על קצוות פתוחים: שרת המשפטים לשעבר מתכוננת לקרב על הכיסא בכנסת הבאה, הפעם בזהירות מפליגה. שקד: "עלינו לנהוג באופן אחראי, ואני מקווה שכל מנהיגי הימין יעשו זאת גם כן. כולנו צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות"

שרת המשפטים לשעבר, הערב (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)שרת המשפטים לשעבר, הערב (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה הערב (ראשון) כי היא מאמינה שתתמודד בבחירות הקרובות, ולא שללה חזרה לביתה הפוליטי לשעבר, הבית היהודי. "אני לא פוסלת דבר שייצר גוש ימין גדול", אמרה בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט שהתקיים בניו יורק.

"הבחירות האלה הן קריטיות, יש כאן אתגר עצום למחנה הימין", אמרה שקד. "עלינו לנהוג באופן אחראי. אני אקבל החלטה בהתבסס על כך, ואני מקווה שכל מנהיגי הימין יעשו זאת גם כן. כולנו צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות".

בהתייחס לשותפה הפוליטי להנהגת הבית היהודי, ולאחר מכן ב"ימין החדש" שלא עברה את אחוז החסימה, אמרה שקד כי  "בנט ואני שותפים כבר שנים ארוכות, שותפים אידיאולוגיים, ואני חושבת שעשינו מהפכה בפוליטיקה הישראלית. כשנכנסנו לכנסת, זה היה ידוע שמדינה פלסטינית תוקם - היום כולם מדברים על סיפוח". על רקע הטענות לסכסוך שהתגלע בין השניים, הדגישה כי "עשינו דברים עצומים, ואני מקווה שנוכל ללכת יחד גם בעתיד. לא שוללת כלל ריצה משותפת. כל האופציות על השולחן".

בהמשך לסערה שחולל אמיר אוחנה עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים, כאשר הצהיר כי אין חובה לציית לכל פסיקות בג"ץ, גינתה שקד את דבריו והוסיפה כי "ישראל היא דמוקרטיה, לא אנרכיה", לדבריה, "כמובן שבדמוקרטיה הממשל והאזרחים חייבים להקשיב לבתי המשפט, גם אם לא אוהבים את הפסיקות. מה שאני חושבת שצריך לעשות זה להמשיך את מה שאני עשיתי, וזה למנות שופטים שמרנים שישפיעו על הפסיקות".

בין היתר התייחסה שקד לעסקת המאה האמריקנית, זאת על רקע הצהרותיהם של שני בכירי הממשל (השגריר דייוויד פרידמן ושליח הממשל למזה"ת ג'ייסון גרינבלט) כי לישראל הזכות לספח לפחות חלקים מהגדה המערבים. "יש הזדמנות שישראל צריכה להחיל את החוק הישראלי בשטחי C - אני רוצה לראות בזה הזדמנות", אמרה שקד שהוסיפה כי היא "מקווה שנתניהו ינצל אותה".

בתוך כך, בדיווח שהובא הערב בכאן 11 נטען כי שקד מתחה ביקורת נוקבת על שותפה הפוליטי לשעבר, נפתלי בנט, בעת שקיימה שיחות סגורות עם פעילי "הימין החדש", וטענה כי על המפלגה הייתה מוטלת החובה "ללכת בראש אחד", ולא בהנהגה דו-ראשית. "הציבור לא הבין מה זה הנהגה משותפת", אמרה. שקד גם הטיחה כי "הקמפיין לא היה טוב והנושאים לא היו נכונים". לפי הנטען בדיווח, שקד החרתה-החזיקה בדעה כי כדי לצלוח את אחוז החסימה היה על המפלגה לפתוח ב"קמפיין גוועאלד" ביום האחרון של הבחירות, וכמו שלמפלגות ימין אחרות זה סייע במידת-מה, כך גם אמור היה לסייע להם.

שקד הדפה את הדיווח וטענה כי הוא חוטא למציאות ומעוות את הדברים שנאמרו כחלק מדיוני הפקת לקחים.

תגיות:נפתלי בנטהבית היהודיאיילת שקדבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה