חדשות בארץ

שר החוץ הנכנס: "האזור עלול להתקדם למלחמה עם איראן, השנה הזו היא שנת הכרעה"

על רקע הדיווח כי טהראן תודיע מחר על צעדי נסיגה נוספים מהסכם הגרעין, תולה השר כץ את ביטחונה של ישראל בגורמים האזוריים, כשהוא מקפיד לתת משקל לכוחה של רוסיה באזור

כץ בנאומו, היום (צילום: מארק ישראל-סלם, פלאש 90)כץ בנאומו, היום (צילום: מארק ישראל-סלם, פלאש 90)
אא

שר החוץ הנכנס, ישראל כץ, הזהיר היום (ראשון) מפני עימות כולל עם טהראן אם הגורמים באזור, לרבות רוסיה, לא יפעלו נכון. "השנה הזו היא שנת הכרעה, מעין 'מערכה בין מלחמות' ואנו מתמודדים עם האיומים והאתגרים משמעותיים", אמר כץ בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט לאיומים האיראנים שנפתח בשעות אלה בניו יורק.

"יש לנו סכסוך מתמשך עם איראן, עם חיזבאללה ועם ארגוני טרור נוספים באזור", אמר, "ההשפעה של הסנקציות האמריקניות על אירן, הפעילות הצבאית והמודיעינית של ישראל נגד טהרן ומשלוחיה בסוריה ובמקומות אחרים, כמו גם המדיניות הרוסית בסוריה - כל אלה יקבעו אם האזור יתקדם לכיוון של יציבות או של מלחמה", הזהיר.

כץ, המכהן גם כחבר בקבינט המדיני-בטחוני, חזר על עמדתה התקיפה של ישראל, לפיה לא תיתן לחציית "קווים אדומים", כשהוא מפרט את עקרונות הליבה שעליהם תמשיך ישראל לשמור: "לאירן לא יהיה נשק גרעיני, לאיראן ולחיזבאללה לא יהיו כוחות ובסיסים ובסוריה, לא ניתן שיפרו את ריבונות ישראל בגולן או בכל אזור אחר".

לאחר שחלק את הערכתו לממשל הנשיא טראמפ שיצא בשורת צעדים המיטיבים עם ישראל – החל בהכרה בריבונות הישראלית בשטחי רמת הגולן, וכלה בפרישת הסכם הגרעין עם איראן, אמר כץ כי "לישראל אין בעלת ברית גדולה יותר בעולם מאשר ארה"ב". שר החוץ גם הוסיף כי "לארצות הברית אין חברה יותר גדולה מישראל. אנחנו נמשיך להגן על ביטחונם של אזרחי המדינה נגד כל האויבים והאיומים".

דבריו של כץ בנוגע לאי-הכלת צעדיה של איראן בסוריה, באים לאחר שמוקדם יותר היום דווח סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" כי טהראן תודיע מחר על צעדים נוספים שיפחיתו את מחויבויותה להסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015. לפי הדיווח, אנשי הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן יגיעו לכור המים הכבדים באראק וידווחו על צעדים מקדימים שננקטו לקראת השלב השני בצמצום מחויבויותיה של איראן להסכם. בין היתר, תודיע הסוכנות האיראנית על התוכניות להגדלת מאגר האורניום המועשר ולהגברת תפוקת ייצור המים הכבדים בכור באראק.

בשבוע שעבר הודיע ראש סוכנות הגרעין של האו"ם (סבא"א), יוקיה אמאנו, כי טהראן מימשה את הבטחתה לסגת מהסכם הגרעין וכי הגבירה את קצב העשרת האורניום שברשותה. "קצת התפוקה גדל", אמר, והדגיש כי טרם ברור מתי כמות האורניום המועשר תחרוג מהכמות שהותרה בהסכם הגרעין ב-2015.

תגיות:ישראל כץסוריהאיראןתכנית הגרעיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה