חדשות בארץ

הודתה בהסדר טיעון: רעיית ראש הממשלה הורשעה בפלילים

בכתב האישום המתוקן שאושר בבית המשפט המחוזי, נתניהו הודתה והורשעה, ותצטרך לשלם רק 45 אלף שקלים מתוך 175 אלף שקל – זאת לעומת 359 אלף שקל שהופיעו בכתב האישום המקורי. פרקליטה של נתניהו: "נתניהו מבצעת פעילויות כבדות ורציניות הכוללות אירוח של מדינאים רמי מעלה. בגואטמלה אמרו שלא ראו דבר כזה"

נתניהו בבית המשפט, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שלוש שנים של חקירת פרשת המעונות, שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, הודתה והורשעה הבוקר (ראשון) בניצול מכוון ללא מרמה. לפי כתב האישום המתוקן שאושר במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמה, נתניהו תשיב למדינה רק 15% מהסכום המקורי שהואשמה בו - 45 אלף שקלים, בנוסף לתשלום קנס של 10,000 שקלים. "ביצעה שימוש לא ראוי בדרך שלא ראויה בכספי ציבור", קבע נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, שאישר את ההסדר.

השופט הוסיף והדגיש בהחלטתו כי יש "לשים את התיק בפרופורציה. בעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. השפים הוזמנו בעיקר לבשל לאורחיהם של ראש הממשלה ורעייתו באירועים רשמיים". נציגי פרקליטות מחוז ירושלים, עורכי הדין ארז פדן וג'ני אבני מסרו כי הכרעת השופט מבטאת "אכיפה פלילית כנגד חציית הגבולות שבין הוצאה פרטית להוצאה ציבורית וקובעת כי אדם בעל נגישות לקופה הציבורית, יהא מעמדו בכיר ככל שיהיה, אינו רשאי לעשות בה כבשלו". לדבריהם, "הוצאת כספי ציבור במשך שנים בסכומים משמעותיים, בניגוד לכללים ולהנחיות, הינה עבירה פלילית שבצדה הרשעה וענישה כלכלית משמעותית".

במהלך הדיונים המקדימים הבוקר, תקף פרקליטה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, את "המחיר הכבד" ששילמה רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי ישנו קשר ישיר בין עובדת היותה רעיתו של נתניהו לעובדת היותה נאשמת בפלילים. "לגבי העונש, יש עונשים כתובים ובלתי כתובים. גם אם אעמוד שעות על גבי שעות אתקשה לומר לאדוני מה חשתי בקשר לעונש הלא כתוב שקיבלה מרשתי. מסוג העונשים החמורים הקשים והכואבים ביותר שאדם שאני מכיר קיבל.

"שכחו שהיא גם רעיה, יש לה ילדים ובעל", הוסיף עו"ד כהן. "אדוני, קראתי ועמדתי והשתוממתי עד היכן החברה שלנו מוכנה ללכת כדי לפגוע בבן אדם. אף אחד לא רצה לפגוע בגברת נתניהו - המטרה הייתה להפיל את בעלה, להפיל את הממשלה. חודש לפני הבחירות הכלליות ב-2015 החליט מבקר המדינה באופן חריג להוציא דוח שלא יצא מעולם על פעילות מעונות ראש הממשלה".

לטענת כהן, "אם לא היו קוראים לה 'הגברת נתניהו' החקירה הזאת לא הייתה נפתחת. לא היו פותחים חקירה על חמגשיות ועל אוכל. שרה נתניהו משלמת היום מחיר כבד, אישי וכואב, כדי לשים סוף למסע הצייד הזה, ואני מקווה שכך באמת נסיים את הסיפור הזה".

עם תחילתו של הדיון, הודיע בא כוחה של הגברת נתניהו כי הסדר הטיעון מקובל עליהם. עו"ד ארז פדן, התובע מטעם הפרקליטות, אמר במהלך הדיון כי כדי להגיע להסדר טיעון, "כל צד עושה ויתורים לא פשוטים. מנקודת המבט של המאשימה נעשו ויתורים משמעותיים. ניתן להניח שכך גם חשה ההגנה. הוויתורים ההדדיים אפשרו להגיע להסדר טוב ומאוזן".

התובע אף הדגיש כי "הודאת הנאשמת בעובדות כתב האישום המתוקן ובעבירה פלילית, ללא צורך בשמיעת ראיות, מבטאת לקיחת אחריות שלה משקל רב ביותר", לדבריו, "הסדר הטיעון מביא מבחינתנו בחשבון שמדובר בתיק שאיננו נטול בקשיים ראייתיים. ניהולו היה צפוי להיות מורכב. רשימת העדים מונה יותר מ-80 עדים שהיה עליהם להעיד על אירועים שקרו לפני שנים לא מעטות. אנו מודעים לכך שאין מתאם מלא בין הסכום המשולם במסגרת גזר הדין לסכום בכתב האישום, אולם זה המקרה גם בתיקים נוספים".

תגיות:שרה נתניהופרשת המעונותהסדר טיעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה