חדשות בעולם

בשקט בשקט ומתחת לרדאר: ארצות הברית מאיצה את מתקפות הסייבר על רוסיה

הניו יורק טיימס דיווח כי הפנטגון מגביר את מתקפות הסייבר על המערכות הרגישות של רוסיה, וזכה להאשמות על בגידה מצד הנשיא האמריקני. לפי חלק מהדיווחים, מחשש לחשיפה בפני גורמים זרים, הפנטגון וסוכנויות המודיעין מידרו את טראמפ מהישיבות בנושא

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

הפנטגון האמריקני מגביר את מתקפות הסייבר על רשת החשמל של רוסיה ונגד מטרות אחרות - כך דווח בסוף השבוע בניו יורק טיימס מפי גורמי ממשל בעבר ובהווה. הגורמים טענו כי מטרת הפעולה היא לשגר מסר אזהרה תקיף לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בעקבות כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף אמש (ראשון) בחריפות את הניו יורק טיימס והאשים אותם בבגידה. "אתם מאמינים שה'ניו יורק טיימס' הכושל פרסם שארצות הברית הגדילה משמעותית את תקיפות הסייבר על רוסיה. זה מעשה בגידה של עיתון שפעם היה נהדר, והוא כל כך נואש לסיפור, לכל סיפור. אפילו אם זה יהיה רע למדינה שלנו", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

הדיווח מגיע על רקע המתיחות ביחסים בין וושינגטון למוסקבה כשבאחרונה הודיע ראש סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני, כי הממשל מאמין שרוסיה מבצעת ניסויים גרעיניים ברמה נמוכה ובכך מפירה את אמנות הנשק הגרעין הבינלאומיות.

בהמשך לכך, טוענים גורמי ממשל בכירים, מוסקבה החדירה קוד זדוני למערכות תחנות הכוח, הדלק והמים האמריקניות בניסיון להביא לשיתוק מוחלט של ארצות הברית בעימות שיפרוץ בין המדינות. למרות העובדה כי מתקפות דיגיטליות על מוקדים רגישים עשויה להצית את העימות הקר השורר בין השתיים, עובדה זו אילצה את ארצות הברית לפתוח במלחמת-נגד כדי להזהיר את מוסקבה כי הממשל לא יעבור על כך בשתיקה.

לא ברור דיו איזו פעולות ננקטות במסגרת הפעילות ההגנתית של ארצות הברית, אך אם  לשפוט על פי דבריהם של גורמים המעורים בפרטים, מדובר בפעולות שלא רק שחודרות ועוקבות אחר המערכות אלא אף משתקות, גם כן, את רשתות החשמל הרוסיות. לטענתם, המבצע האמריקני החל כבר מ-2012, אלא שכעת הפעולות הללו הפכו אגרסיביות ומעמיקות הרבה יותר והן נועדו בעיקרן לשגר אזהרה לקרמלין. "התקיפות הפכו להרבה יותר אגרסיביות בשנה האחרונה", אמר גורם מודיעיני, "אנחנו עושים דברים בהיקף גדול בהרבה ממה שהיינו בכלל חושבים עליו לפני כמה שנים".

הסמכויות החדשות של יחידת הסייבר של משרד ההגנה האמריקני המעניקות הרשאה נרחבת לבצע פעולות התקפיות, ניתנו בקיץ אשתקד על ידי טראמפ בעצמו ואושרו אף על ידי הקונגרס. יש לציין כי ההנחיות החדשות נתונות לא נתונות תחת פיקוח מחמיר, והן לא דורשות אישור נשיאותי על כל מתקפה בנפרד – כמו שהיה עד אז.

לנוכח העובדה כי מעולם לא דווח על מתקפת סייבר אמריקנית על רוסיה, גברה ההפתעה כאשר השבוע הודה היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון כי הממשל האמריקני "בוחן מחדש" תקיפת מטרות אלקטרוניות בניסיון "לומר לרוסיה, או לכל גורם אחר שעשוי להשתמש בלוחמת סייבר נגדנו, שהתוקפים ישלמו על מעשיהם". בולטון הדגיש אז כי כבר בשנה שעברה הציב הממשל את לוחמת הסייבר בחץ החזית.

חרף הדיווח כי הנשיא מודע לכך ואף  אישר זאת בעצמו, שני גורמי ממשל העריכו כי הוא ממודר מהנושא, זאת על רקע חשש הפנטגון וסוכנויות המודיעין כי הדבר עשוי לגרור זעם מצדו של טראמפ ואף לחשיפת המידע בפני גורמים זרים.

תגיות:רוסיהארצות הבריתדונלד טראמפסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה