חדשות בארץ

דיווח: ראש השב"כ נפגש עם אבו מאזן

נדב ארגמן נפגש לאחרונה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית בניסיון לשכנעו להסכים לקבל את כספי המיסים מישראל. אבו מאזן הבהיר אתמול בפומבי כי סירובה של רמאללה לקבל את כספי המיסים המקוזזים עומד בעינו

ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

על רקע מצבה הקשה של הרשות הפלסטינית והחשש בישראל מקריסתה, יצא ראש השב"כ נדב ארגמן לאחרונה לרמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן על מנת לשכנעו לקבל את כספי המיסים מישראל. כך דווח אמש (מוצאי שבת) בחדשות 12. בשב"כ סירבו להגיב על הידיעה.

המשבר הפיננסי בו מצויה הרשות הפלסטינית הגיע בחודשים האחרונים לשיא חדש, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר בחודש פברואר לקזז חצי מיליארד שקלים מהכספים המועברים לרמאללה, וזאת בהתאם לחוק לקיזוז משכורות מחבלים שעבר בקיץ שעבר בכנסת. הפלסטינים הודיעו בתגובה כי הם מסרבים לקבל את כלל כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות ומעבירה לה בהתאם להסכמי אוסלו. שלושה ניסיונות שעשתה ישראל בחודשים האחרונים להעביר את כספי המיסים לחשבונות הבנק של הרשות לא צלחו – והכסף הוחזר.

בתחילת החודש דווח בכאן חדשות כי הרשות הפלסטינית הפסיקה להעביר תקציבים לרשויות המוניציפליות בשטחה, וכתחליף הורתה להן שלא לשלם לחברת החשמל הישראלית עבור החשמל שהיא מספקת להן. גם בימים כתיקונם הרשות הפלסטינית צברה חובות עתק לחברת החשמל, ובעקבות ההוראה החדשה הוא מגיע כעת לכ- 2 מיליארד שקלים.

אבו מאזן הבהיר אתמול כי סירובה של רמאללה לקבל את כספי המיסים המקוזזים עומד בעינו. בפגישה במוקאטעה עם נציגי תאי הסטודנטים של הפת"ח הדגיש יו"ר הרשות כי תימשך התמיכה במשפחות ה"שהידים" והאסירים. הוא חזר גם על דחייתה של "עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל האמריקני, ועל הסירוב הפלסטיני להשתתף בסדנה הכלכלית שתיערך בסוף החודש בבחריין.

תגיות:אבו מאזןנדב ארגמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה