חדשות בארץ

ליברמן: נכפה ממשלת אחדות בלי החרדים; ש"ס: ליברמן לא רלבנטי

יו"ר ישראל ביתנו הכריז כי לאחר הבחירות בכוונתו לכפות על הליכוד וכחול לבן להקים ממשלת אחדות לאומית בהשתתפות מפלגתו, וללא המפלגות החרדיות. בניגוד להצהרות קודמות שלו, הוא לא שלל את האפשרות שבני גנץ יעמוד בראש הממשלה. בליכוד הגיבו: "יצא המרצע מהשק"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הערב (מוצאי שבת) כי מפלגתו תפעל לאחר הבחירות להקמתה של ממשלת אחדות לאומית שלא תכלול את המפלגות החרדיות. בניגוד להצהרות קודמות שלו, ליברמן לא שלל על הסף את האפשרות שבני גנץ יעמוד בראש הממשלה הבאה.

"בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי ייכנע ומי יוותר יותר לחרדים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. "מפלגת ישראל ביתנו, בניגוד מוחלט לליכוד, סבורה שהסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה – אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית".

"בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על הליכוד ועל כחול לבן להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: ישראל ביתנו – הליכוד – כחול לבן", הוסיף ליברמן. "ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר. לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה".

דבריו של ליברמן מהווים שינוי משמעותי מהצהרותיו לאורך מערכת הבחירות הקודמת, במהלך המשא ומתן הקואליציוני ולאחר פיזור הכנסת, כי לא יתמוך בהקמת ממשלה בראשות כחול לבן. כזכור, רק לפני ארבעה ימים הוא אמר כי גנץ יוכל להקים ממשלה רק עם דובי הקוטב. בליכוד הגיבו הערב כי "יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

מכחול לבן נמסרה התגובה הבאה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת – היו נמנעות בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני – עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

 

ש"ס: "עוד בדיחה של ליברמן"

בש"ס הגיבו כי "ליברמן לא רלבנטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות, אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פוליטיקאי ציני ולא אמין".

"ליברמן בצרות", נאמר עוד בתגובת ש"ס. "הוא התנתק לחלוטין מגוש הימין. קיבל גט כריתות לאחר שמנע הקמת ממשלת ימין, זאת כששיקר כהרגלו והבטיח להמליץ על נתניהו כראש ממשלה. בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן".

בן גביר, שליברמן שלל את האפשרות לצרפו לממשלה שאת הקמתה הוא מתכוון "לכפות", כהגדרתו, הגיב: "עכשיו הכל מחודד בפני הבוחר – או ממשלת שמאל של גנץ-ליברמן, או ממשלת ימין של ביבי-בן גביר שאנחנו לשון המאזניים שלה. ליברמן שוב מוכיח שהוא עמוק בשמאל, וחסר כל עמוד שידרה אידיאולוגי: פעם הוא בימין, פעם בשמאל, פעם נגד עודה, פעם מסתחבק עם טיבי, פעם שותף לחרדים ופעם מנסה לגזור קופה עליהם. ליברמן מסוכן לישראל וברור שכדי שביבי יקים ממשלת ימין צריך בן גביר חזק ומספר נציגים של עוצמה יהודית בכנסת הקרובה".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה