חדשות בארץ

שריפות בעוטף עזה, ליברמן בהודעה דרמטית

אהוד ברק נפגש עם סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ודן עמו באפשרות לריצה משותפת בבחירות, טראמפ האשים את איראן בתקיפת המכליות במפרץ עומאן, ואיראן מאיימת להמשיך בנסיגה מהסכם הגרעין. כל מה שחשוב לדעת

אא

כ- 7,000 פלסטינים הגיעו אתמול (שישי) לגדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה והתעמתו עם חיילי צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. ממשרד הבריאות בעזה נמסר על 46 פצועים בדרגות פציעה שונות. במהלך סוף השבוע פרצו 16 שריפות ברחבי עוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים.

גט כריתות סופי לנתניהו? יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הערב כי מפלגתו תפעל לאחר הבחירות "לכפות על הליכוד ועל כחול לבן להקים ממשלת חירום ליברלית", שבראשה יעמוד נציג המפלגה שקיבלה את המספר הגדול ביותר של מנדטים. ממשלה זו, הבהיר ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, לא תכלול את המפלגות החרדיות ואת איתמר בן גביר, איש עוצמה יהודית.

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק נפגש השבוע עם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן ודן עמו באפשרות לריצה משותפת בבחירות הבאות. כך דווח בחדשות 13. על פי הידיעה, ברק החליט באופן סופי לרוץ בבחירות לכנסת – אך לא לעשות זאת במסגרת מפלגת העבודה, אלא במסגרת מפלגה עצמאית.

באיראן ממשיכים לאיים: נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי בכוונת ארצו להמשיך בצעדים לנסיגתה מהסכם הגרעין, בהם החלה בחודש שעבר. רוחאני אמר את הדברים במהלך פגישת פסגה עם מנהיגי רוסיה, סין, טורקיה ומדינות נוספות באסיה שנערכה בטג'יקיסטן. לדבריו, איראן אינה מזהה "איתותים חיוביים" מצד המדינות שנותרו חתומות על ההסכם. "אנחנו לא יכולים להישאר היחידים בהסכם, חיוני שכל הצדדים החתומים עליו יפעלו להשיבו למסלול", הוסיף.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים את איראן באחריות לתקיפת מכליות הנפט במפרץ עומאן. דבריו של טראמפ נאמרו בראיון אתמול לרשת "פוקס ניוז" לאחר שצבא ארצות הברית פרסם סרטון, המראה כוחות איראניים מתגנבים בספינה אל המכלית היפנית קוקוקה קורג'וס כדי להסיר ממנה ללא מוקש שלא התפוצץ. בארצות הברית טענו כי כוח של משמרות המהפכה פעל להסרת המוקש כדי לטשטש ראיות למעורבותה של איראן בתקרית החמורה. "איראן עשתה את זה, ואתם יודעים שהם עשו את זה בגלל שראיתם את הספינה", אמר טראמפ למראיינים.  איראן, כזכור, מכחישה כל קשר.

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הגיב על ההאשמות האמריקניות כלפי איראן באומרו כי אין די בסרטון הוידיאו כדי להצביע עליה כאחראית לתקרית במפרץ. משרד החוץ הבריטי, לעומת זאת, הוציא הודעה התומכת בטענה האמריקנית: "כמעט בטוח באופן ודאי שזרוע של הצבא האיראני – משמרות המהפכה – תקפה את שתי המכליות. אין אף מדינה או שחקן בלתי מדינתי אחר שיכולים להיות אחראים באופן הגיוני". בצרפת נמנעו מתגובה חד-משמעית לטענות האמריקניות.

ועוד מהמפרץ הפרסי: גורם אמריקני בכיר אמר לרשת CNN כי מספר שעות לפני המתקפה על 2 מכליות הנפט במפרץ עומאן שיגרו כוחות איראניים טיל לעבר כטב"ם אמריקני שטס באזור, אך הטיל החטיא את המטרה. לדברי המקור הבכיר, הכטב"ם זיהה כי כלי שיט איראניים מתקרבים למכליות הנפט, אך לא הבהיר האם הם התקיפו אותן.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות בעונה.

ביום שני יהיה נאה עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. עד שעות הצהריים ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה נאה, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום רביעי יהיה נאה עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

תגיות:איראןדונלד טראמפאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה