חדשות בארץ

פגיעת הרקטה בישיבה בשדרות: "זכינו ונעשה לנו נס"

בניין ישיבת "לב לדעת" בעיר שדרות ספג פגיעה ישירה מרקטה שנורתה מעזה. הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בעיר: "זכינו ונעשה לנו נס. אנו מודים לבורא עולם על ההצלה של הבחורים שישבו ועסקו בתורה"

הפגיעה במבנה הישיבה (צילום: דוברות המשטרה)הפגיעה במבנה הישיבה (צילום: דוברות המשטרה)
אא

הרקטה שפגעה אמש (חמישי) ישירות במבנה של ישיבת "לב לדעת" בשדרות – שלוחה של ישיבת ההסדר "אפיקי דעת" בעיר – גרמה לו נזק, אך בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים. מתיאוריהם של אנשים שהיו בסביבה עולה הנס הגדול שהתרחש.

תלמידי הישיבה ברובם המכריע לא היו במקום, שכן הם יצאו מספר שעות קודם לכן לשבת חופשית. בבניין נותרו מספר מצומצם של תלמידים, שכאמור לא נפגעו. הבניין היה ממוגן, ואת פגיעת הרקטה ספגה קורת המבנה.

"קרה נס", סיפר רב הישיבה שלמה בנימין לחדשות 12, "הרקטה פגעה 6 מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה". הוא הוסיף כי "עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית".

רגע פגיעת הרקטה בבניין

שלום כחלון, אחד מהתלמידים שהיה בבניין, סיפר: "ישבנו ודיברנו ואז היה 'צבע אדום', ואז היה פיצוץ אדיר. באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד' – זו האמונה שלי, שזה מה שיציל אותי מהמקום הזה. שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה".

הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בשדרות, סיפר לחדשות 13: "ישבנו במבנה הסמוך בבית חב"ד, שמאוד קרוב לכאן. היינו עסוקים בשיעור תורה ובאמצע השיעור הייתה אזעקת צבע אדום, ותוך שניות פיצוץ אדיר, חזק, שהקפיץ את כולנו מהכסאות. רגע אחרי זה הבנו שאנחנו חיים, והמשכנו ללמוד. הטיל פגע במבנה של ישיבת ההסדר הסמוכה לבית חב"ד. היה פה נס גדול, יש רק נזק במבנה, ותודה לה' שאין לאף אחד בגוף ובנפש".

"זכינו ונעשה לנו נס", אמר ראש ישיבת ההסדר, הרב דוד פנדל. "אנו מודים לבורא עולם על ההצלה של הבחורים שישבו ועסקו בתורה. תלמידי ישיבת ההסדר ותושבי העיר שדרות ימשיכו לעמוד איתן מול התקפות הטילים של האויב, לא ניתן לו לנצח ולחרב את שגרת חיינו. הם בונים מנהרות ואנו מפריחים פארקים וישיבות".

תגיות:שדרותרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה