חדשות בארץ

רקטה פגעה בישיבה בשדרות, אין נפגעים

אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות. רקטה פגעה פגיעה ישירה במבנה של ישיבה בעיר. בחסדי שמיים אין נפגעים, אך למבנה נגרם נזק

המבנה שנפגע (צילום: דוברות המשטרה)המבנה שנפגע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) בשדרות. בצה"ל אישרו כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל. בהמשך התברר כי רקטה פגעה פגיעה ישירות במבנה של ישיבה בעיר. בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים, מאחר והתלמידים יצאו אחרי הצהריים לשבת חופשית בבתיהם. למבנה נגרם נזק. מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה במקום, סורקים את המבנה ובמקביל חבלנים מטפלים בפריט שנפל. מהמשטרה קוראים לאזרחים סקרנים שלא להגיע לזירה ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

רגע פגיעת הרקטה במבנה הישיבה בשדרות

מוקדם יותר התייחס השר יואב גלנט (הליכוד) למתיחות הגוברת בגזרת הדרום מול חמאס. "תהיה מערכה נוספת ברצועת עזה", אמר בראיון לאודי סגל בתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13. "אנחנו נקבע את העיתוי ואנחנו נקבע את התנאים – לא נשחק לתוך הידיים של חמאס כאשר הוא רוצה לעשות זאת. הדבר זה יגיע, לצערי בלית ברירה".

"מלחמה זו האפשרות האחרונה", הוסיף גלנט. "אני שבע קרבות. לחמתי הרבה מאוד מול רצועת עזה, חמאס מכירים אותי היטב. יחד עם זה, אני לא שואף למלחמות. אם נצטרך להגיע – ולצערי אני חושש שנגיע לזה – נמצא את העיתוי והתנאים, ונעשה את זה בצורה הנכונה כפי שעשינו לפני עשור ב'עופרת יצוקה'".

"אם ניתן להגיע למנוע זאת ולהשליט מצב של שקט בלי לעבור דרך מערכה – זה תמיד רצוי. לא צריך למהר להילחם. כשאין ברירה – נלחמים. כשנלחמים – נופלים על האויב כאשד מים, במכה אחת, בצורה מאוד משמעותית ולא טיפין טיפין", סיכם גלנט את דבריו.

בשעות הערב המוקדמות פרצה שריפה ביער שמחוני שליד קיבוץ נחל עוז, ככל הנראה מבלון תבערה שהופרח מהרצועה. השקט היחסי ששרר במהלך היום בעוטף עזה – בהשוואה לימים האחרונים – מעיד כי חמאס שולט בגובה הלהבות, וזאת בציפייה לכסף הקטארי שלטענת ארגון הטרור ישראל מעכבת את הגעתו לרצועה. לקראת העימותים הצפויים מחר על גדר המערכת, אמר דובר חמאס פאוזי ברהום כי האחריות להסלמה מוטלת על ישראל, בשל "ניסיונותיה להתחמק ולהשתהות ביישום ההבנות".

צה"ל תקף הלילה תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה – הראשונה מאז תום סבב הלחימה האחרון בחודש שעבר – באה בתגובה לשיגור רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. לוחמי כיפת ברזל יירטו את הרקטה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה, הודיעה אמש ישראל על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. משמעות ההודעה היא צמצומו המוחלט של מרחב הדיג ברצועה.

(עודכן: 22:30)

תגיות:חמאסשדרותרצועת עזהיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה