חדשות בארץ

"אהיה הראשון לוותר על מקומי למען האחדות"

על רקע הקרבות באיחוד מפלגות הימין, מבהיר יו"ר האיחוד הלאומי כי הוא מוכן לוותר על המקום ו"התפקיד האישי" שלו למען איחוד במחנה שמימין לליכוד. סמוטריץ': "ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תעמוד מפלגה חזקה שתיאבק בנושאים החשובים"

סמוטריץ’ (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע הערב (חמישי) כי הוא מוכן לוותר על מיקומו ותפקידו ברשימת איחוד מפלגות הימין במטרה להביא לאיחוד כל המפלגות הממוקמים ימינה מהליכוד. "בשבועות האחרונים, במסגרת המשא ומתן שניהלנו מול הליכוד ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה שתוודא שלא יהיו נסיגות ושהריבונות הישראלית תוחל ביהודה ושומרון", אמר בכנס "ריבונות הנוער" שנערך במרכז וואהל שבגבעת שמואל.

סמוטריץ ' פירט את כל נושאי הליבה החשובים למחנה שלו ואשר לא כובדו על ידי מפלגת השלטון בהסכמים הקואליציוניים. "במסגרת המשא ומתן שניהלנו עם הליכוד על הממשלה שרצינו שתקום, ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תעמוד מפלגה חזקה שתיאבק בהשתלטות הערבית על שטחי C, שהמנהל האזרחי יוסדר והאחריות תעבור למשרדי הממשלה ושתחול ריבונות מלאה על כל מרחבי יהודה ושומרון. על כל אלה הליכוד סירב במהלך המשא ומתן, גם על חיזוק מוסד המשפחה ועוד סוגיות בנושאי זהות יהודית".

לדברי בכיר איחוד מפלגות הימין, על נבחרי הציונות הדתית לשאת באחריות הציבורית ולהתעלות מעל המחלוקות המהותיות. "להשאיר מאחור משקעי עבר ומחלוקות, להתגבר על אגו, ואפילו על אגו שהוא לשם שמים, וללכת ביחד", קרא, ואחר הכריז: "אני מודיע כאן שאני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח".

לטענתו, "עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשוויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ושעל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר.

"אעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כוח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות. הקמת ממשלת ימין אחרי הבחירות היא ממש לא מובנת מאליה. נצטרך לעבוד קשה מאוד בחודשים הקרובים כדי שזה יקרה, ובראש ובראשונה להתאחד. כשתהיה אחדות תהיה בעזרת השם גם ריבונות".

אתמול, עם פרוץ העימות בין ח"כ מוטי יוגב ליו"ר הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט, קרא יו"ר איחוד מפלגות הימין, ח"כ הרב רפי פרץ, להרגעת הרוחות. "אני קורא לכל השותפים הפוטנציאליים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות". לדבריו, "אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2019איחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה