חדשות בארץ

צה"ל הודיע על דילול המאבטחים ביו"ש, ראש הממשלה ביטל

בעקבות הלחץ הציבורי שהתעורר לאחר שצה"ל הודיע על קיצוץ בעמדות האבטחה בייישובי יהודה ושומרון בשל בעיות תקציביות, הודיע ראש הממשלה ושר הביטחון על הקפאת ההחלטה

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שאתמול (רביעי) הודיעו בצה"ל על קיצוץ במספר המאבטחים ביישובי יהודה ושומרון, הורה היום ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על הקפאת ההחלטה עד להודעה חדשה. בעקבות ההודעה, מסר ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, את ברכתו להודעה ואמר כי "אנו מודים ללשכת ראש הממשלה על התערבותה המיידית והחיובית שמנעה פגיעה בביטחון תושבים, ומאמינים שלא נידרש לדון בעניין בעתיד".

ההודעה על הקיצוץ במספר עמדות האבטחה יצאה בימים האחרונים מפיקוד המרכז של צה"ל, שהודיע על כך למספר יישובים ביו"ש. במכתב הוסבר כי הרקע לצמצום התקנים בא בעקבות העלאת שכר המאבטחים והחשש מפני חריגה ממסגרת התקציב הכללית. היישובים שאליהם נשלחה הודעה הם אלון מורה, כפר אדומים, קידר, קריית ארבע ואלון שביהודה ושומרון. בין העמדות שיקוצצו, עמדת האבטחה בקריית ארבע שהוצבה בעקבות רצח הילדה הלל אריאל הי"ד לפני שלוש שנים.

"אנו נדרשים לצמצם בתקנים בכדי לעלות את שכר המאבטחים, ומנגד אי-פריצת מסגרת תקציבית הכללית", כתב סא"ל שמעון שיטרית, קצין ההגנה המרחבית של אוגדת יהודה ושומרון. עוד נכתב כי "ההחלטה על העלאת שכר המאבטחים קריטית ובלעדיה לא יתאפשר לקיים שמירה נאותה ביישובים".

בצה"ל הודו כי צמצום התקנים אינו מיטבי, אך ציינו כי במכלול השיקולים נקבע כי צעד זה הינו הכרחי. עם זאת, בצה"ל הדגישו כי ההחלטה התקבלה לאחר ישיבות הערכות מצב ביטחוניות. כן נמסר גם למועצת בנימין הכוללת בתחומה את עלי, כפר אדומים ואלון. בפיקוד המרכז אמרו אז כי ההחלטה  תיכנס לתוקפה בחודש אוגוסט.

גורמים ביטחוניים בקריית ארבע זעמו על ההחלטה ואמרו כי "מדובר בהפקרות חיי אדם. משרד הביטחון חייב להתעשת ומהר". תושבים בעלי הוסיפו כי "ההחלטה הפזיזה של משרד הביטחון הולכת להוביל להפקרות מוחלטת בביטחון היישוב". לדבריהם, "רק לפני שלוש שנים חווה היישוב אירוע קשה מאוד. כמעט ונטבחה משפחה שלמה במיטתה, אך הודות לתושייתו של אב המשפחה ותגובתם המהירה של כוחות הביטחון, המשפחה ניצלה". לטענתם, "משרד הביטחון מבקש לקרקע את יכולות הביטחון היישוביות ולפגוע באפשרות לשמור על ביטחון תושבי היישוב".

"התמוה בכל הסיפור", טענו, "זה שלא נעשה דיון בכלל בדרג המקצועי אלא החלטה שרירותית של משרד הביטחון והפיקוד". בוועד כפר אדומים גם ביקרו את ההודעה ותקפו: "מדובר בהחלטה לא ראויה. לא ניתן להחליף את האבטחה של משרד הביטחון בהטלת נטל נוסף על התושבים. הדבר יגרום לפגיעה קשה בביטחון התושבים".

בצה"ל הגנו אז על ההחלטה ומסרו כי "במסגרת עבודת מטה בפיקוד מרכז לטובת שיפור תנאי מאבטחי היישובים באזור יהודה ושומרון - הוחלט להעלות את שכר המאבטחים לשעה. המסגרת התקציבית מחייבת הורדה בתקני המאבטחים בשל החלטה זו. לצה"ל ולגופי הביטחון אמצעים שונים להגנה על תושבים, הן בצירים והן ביישובים. צה"ל פועל כל העת בכלל האמצעים העומדים לרשותו - גלויים וסמויים - על מנת לשמור על הביטחון במרחב איו"ש".

תגיות:מאבטחיםיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה